274 fans | Vote

#201 : La traversée

Dans le final étourdissant de la première saison, Olivia a voyagé dans un univers parallèle intriguant afin de rencontrer le fondateur de Massive Dynamic, William Bell.

Peter, sans le savoir, entre dans une course contre la montre avec une force mobile inquiétante, afin de se renseigner un maximum sur les « aller retours » d’Olivia.

Walter retourne dans son laboratoire afin de se remettre à la  Fringe Science et bien entendu, préparer certaines pâtisseries pour l’anniversaire de Peter.

>> Captures de l'épisode

Popularité


4.64 - 11 votes

Titre VO
A New Day In The Old Town

Titre VF
La traversée

Première diffusion
17.09.2009

Première diffusion en France
15.09.2010

Vidéos

Sneak Peak #1

Sneak Peak #1

  

Fast Forward 201

Fast Forward 201

  

Olivia's Car Crash

Olivia's Car Crash

  

Photos promo

Walter (John Noble) examine plus en détail la victime

Walter (John Noble) examine plus en détail la victime

Peter (Joshua Jackson) discute avec l'agent Amy Jessup (Meghan Markle)

Peter (Joshua Jackson) discute avec l'agent Amy Jessup (Meghan Markle)

Walter (John Noble) près de la voiture accidentée

Walter (John Noble) près de la voiture accidentée

Peter (Joshua Jackson) et Walter (John Noble)

Peter (Joshua Jackson) et Walter (John Noble)

L'agent Amy Jessup (Meghan Markle), Astrid (Jasika Nicole), Peter (Joshua Jackson) et Walter (John Noble) intrigués par une vidéo

L'agent Amy Jessup (Meghan Markle), Astrid (Jasika Nicole), Peter (Joshua Jackson) et Walter (John Noble) intrigués par une vidéo

Astrid (Jasika Nicole), Peter (Joshua Jackson) et Walter (John Noble) intrigués par une vidéo

Astrid (Jasika Nicole), Peter (Joshua Jackson) et Walter (John Noble) intrigués par une vidéo

L'agent Amy Jessup (Meghan Markle) filme l'autopsie de la victime

L'agent Amy Jessup (Meghan Markle) filme l'autopsie de la victime

Peter (Joshua Jackson), l'agent Amy Jessup (Meghan Markle), Astrid (Jasika Nicole) et Walter (John Noble) réunis autour de la victime

Peter (Joshua Jackson), l'agent Amy Jessup (Meghan Markle), Astrid (Jasika Nicole) et Walter (John Noble) réunis autour de la victime

Walter (John Noble) autopsie la victime tout en mangeant du réglisse

Walter (John Noble) autopsie la victime tout en mangeant du réglisse

Walter (John Noble) s'inquiète et Peter (Joshua Jackson) tente de le rassurer

Walter (John Noble) s'inquiète et Peter (Joshua Jackson) tente de le rassurer

Peter (Joshua Jackson) et Walter (John Noble)

Peter (Joshua Jackson) et Walter (John Noble)

Astrid (Jasika Nicole), Gene et walter (John Noble) fêtent un anniversaire

Astrid (Jasika Nicole), Gene et walter (John Noble) fêtent un anniversaire

Walter (John Noble) est dans tous ses états face à Peter (Joshua Jackson)

Walter (John Noble) est dans tous ses états face à Peter (Joshua Jackson)

Walter (John Noble) sur la scène de crime

Walter (John Noble) sur la scène de crime

Peter (Joshua Jackson) et l'agent Amy Jessup (Meghan Markle)

Peter (Joshua Jackson) et l'agent Amy Jessup (Meghan Markle)

L'agent Amy Jessup (Meghan Markle)

L'agent Amy Jessup (Meghan Markle)

Walter (John Noble) examine la tête de la victime

Walter (John Noble) examine la tête de la victime

Astrid (Jasika Nicole) et l'agent Amy Jessup (Meghan Markle)

Astrid (Jasika Nicole) et l'agent Amy Jessup (Meghan Markle)

L'agent Amy Jessup (Meghan Markle)

L'agent Amy Jessup (Meghan Markle)

Astrid Farnsworth (Jasika Nicole)

Astrid Farnsworth (Jasika Nicole)

Peter (Joshua Jackson), l'agent Amy Jessup (Meghan Markle), Astrid (Jasika Nicole) et Walter (John Noble) s'interrogent à propos de la victime

Peter (Joshua Jackson), l'agent Amy Jessup (Meghan Markle), Astrid (Jasika Nicole) et Walter (John Noble) s'interrogent à propos de la victime

L'agent Amy Jessup (Meghan Markle) filme tandis qu'Astrid (Jasika Nicole) cuisine

L'agent Amy Jessup (Meghan Markle) filme tandis qu'Astrid (Jasika Nicole) cuisine

Walter (John Noble) examine la victime

Walter (John Noble) examine la victime

Peter (Joshua Jackson) et Walter (John Noble) discutent ensemble

Peter (Joshua Jackson) et Walter (John Noble) discutent ensemble

Astrid (Jasika Nicole) et Peter (Joshua Jackson)

Astrid (Jasika Nicole) et Peter (Joshua Jackson)

Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson) extraient une chose de la bouche de la victime tandis que l'agent Amy Jessup (Meghan Markle) filme et Astrid (Jasika Nicole) regarde la scène

Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson) extraient une chose de la bouche de la victime tandis que l'agent Amy Jessup (Meghan Markle) filme et Astrid (Jasika Nicole) regarde la scène

Peter (Joshua Jackson) tenant une tasse de café

Peter (Joshua Jackson) tenant une tasse de café

Peter Bishop (Joshua Jackson)

Peter Bishop (Joshua Jackson)

Astrid (Jasika Nicole), Gene et Walter (John Noble) fêtent un anniversaire

Astrid (Jasika Nicole), Gene et Walter (John Noble) fêtent un anniversaire

L'agent Amy Jessup (Meghan Markle) et Peter (Joshua Jackson)

L'agent Amy Jessup (Meghan Markle) et Peter (Joshua Jackson)

Olivia (Anna Torv) blessée après un accident de voiture

Olivia (Anna Torv) blessée après un accident de voiture

Olivia (Anna Torv), blessée, sur la route

Olivia (Anna Torv), blessée, sur la route

Walter (John Noble) examine Olivia (Anna Torv)

Walter (John Noble) examine Olivia (Anna Torv)

Walter (John Noble) s'inquiète et Peter (Joshua Jackson) tente de le rassurer

Walter (John Noble) s'inquiète et Peter (Joshua Jackson) tente de le rassurer

Peter (Joshua Jackson) et l'agent Amy Jessup (Meghan Markle)

Peter (Joshua Jackson) et l'agent Amy Jessup (Meghan Markle)

Peter (Joshua Jackson) observe derrière les portes de l'hôpital

Peter (Joshua Jackson) observe derrière les portes de l'hôpital

Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson) à l'hôpital

Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson) à l'hôpital

L'agent Amy Jessup (Meghan Markle) et Peter (Joshua Jackson) découvrant des particularités sur la victime

L'agent Amy Jessup (Meghan Markle) et Peter (Joshua Jackson) découvrant des particularités sur la victime

Peter Bishop (Joshua Jackson)

Peter Bishop (Joshua Jackson)

La vache Gene

La vache Gene

Plus de détails

Scénaristes: JJ Abrams, Akiva Goldsman

Réalisateur : Akiva Goldsman

Guests : Luke Goss (Lloyd Parr); Simone Kessell (Nurse); Meghan Markle (Junior Agent Amy Jessup); Tegan Moss (Rebecca); Adrian Holmes (Forensic Chief); Ken Camroux (Old Senator); Doug Chapman (Agent); Stefan Arngrim (Store Owner); Neil Schell (Second Senator); Chris Shields (Special Agent Fisher); Jeremy Jones (Paramedic); Christian Vincent (Surgeon); Elizabeth Thai (ER Doctor); Trevor Carroll (Morgue Attendant); Allison Riley (Receptionist); Mike Mitchell (George)

L’épisode commence par un gros plan sur un homme pris dans un accident de voiture, sortant de son véhicule, le visage en sang.
Les deux véhicules sont accidentés dans une rue de Manhattan, à New York. L’homme s’enfuie laissant les témoins perplexes.
Il se retrouve en fuite devant une porte, il sonne à tous les appartements, et quelqu’un fini par lui ouvrir. Il entre, tombe nez à nez avec un occupant de l’immeuble qu’il agresse aussitôt. L’homme se retrouve devant un miroir, s’écrase le visage pour le déformer, implante une sorte de pique à trois dents dans le palais de l’homme qui est allongé au sol et le même pique dans son propre palais. Il actionne l’appareil reliant les deux et commence à se transformer … il a pris l’apparence physique de l’homme qui est allongé au sol.

Direction la scène de l’accident. Un agent semble enquêter sur le gros 4x4 noir accidenté. On apprend alors que c’est le véhicule d’Olivia ! Elle reste introuvable …

Walter et Peter sont en train de faire des courses  au supermarché. Ils se chamaillent, comme à leur habitude sur le fait de faire ou non un gâteau d’anniversaire à Peter quand ce dernier reçoit un appel téléphonique : il semble inquiet !

Ils ont été avertis de l’accident d’Olivia. La voiture des deux compères déboule sur les lieux de l’accident, Peter fait connaissance avec l’Agent Jessup. Elle ne sait pas où se trouve Olivia. Peter perplexe se dispute avec l’Agent pendant que Walter va « visiter » la voiture vide, cherche comment l’ouvrir, se met au volant, touche un peu à tout, tout en sachant ce qu’il effectue, sort du véhicule en faisant retentir l’alarme. Tous les protagonistes ont leur attention captée par le véhicule, quand tout à coup l’Agent Dunham traverse le pare-brise violemment en terminant sa chute étendue sur le bitume de la rue, inerte.

GENERIQUE

 Olivia est prise en charge à l’hôpital laissant Peter et Walter seuls dans les couloirs, le visage livide et inquiet.

NEW YORK GENERAL HOSPITAL
L’Agent Amy Jessup rencontre Phillip Broyles sur le parvis de l’hôpital. Ils se présentent, et Broyles lui demande de signer le rapport sans mentionner quoique se soit d’autre que ce qui s’est passé est un simple accident de la route impliquant un agent du FBI. Elle signe sous la contrainte de ses ordres.

A l’hôpital, Peter et Walter apprennent que les blessures de leur collègue sont très sévères : elle ne reprendra pas conscience. Walter choqué et affecté refuse d’entendre ces nouvelles : l’Agent Dunham n’est pas mort pour lui ! Peter est perturbé par l’attitude de son père. Ils se dirigent vers Olivia, Walter l’examine mais en vain. Il est bouleversé sous les yeux de Peter.

Dans un bar, Peter se retrouve seul buvant au comptoir pour noyer son chagrin. Broyles se joint à lui. Ils boivent un Scotch ensemble, quand Broyles lui apprend que la Fringe Division est en danger : les résultats concrets manquent à l’appel. Peter comprend que les dirigeants vont fermer la Division. Ils trinquent à l’Agent Dunham.

NEW YORK FEDERAL BUILDING
L’Agent Jessup effectue des recherches sur les agents de la Fringe Division, accède aux dossiers antérieurs, elle n’en croit pas ses yeux !

NEW YORK GENERAL HOSPITAL
Peter rejoint Olivia dans sa chambre, il tombe nez à nez dans le couloir avec Rachel, la sœur d’Olivia. Elle lui dit que cette dernière refusait tout support artificiel pour être maintenue en vie. Ils la débranchent demain matin. Rachel avoue à Peter que sa sœur l’aimait ! Peter rejoint Olivia dans sa chambre. Il s’assoit auprès d’elle, essai de lui parler, mais en vain … il lui dira au revoir en s’approchant d’elle pour l’étreindre.
Soudain, Olivia se réveille en prononçant ces mots : « Einai Kalytero Anthropo Apo Ton Patera Toy ». Elle respire et crie !

 Le médecin effectue les tests sur elle, qui elle est, quel jour ils sont, Olivia semble bien se porter. Rachel lui rappelle son accident, elle demande Peter en paniquant, il court immédiatement à son chevet, elle titube qu’elle était quelque part, qu’elle a essayé d’aller quelque part mais que quelqu’un l’en a empêcher ! Elle semble effrayée, son rythme cardiaque s’emballe, le médecin demande qu’elle se calme mais en vain, elle continue de parler à Peter : quelqu’un lui a dit quelque chose, elle ne sait plus qui mais il y a quelque chose qu’elle doit faire. Peter lui demande qui ? Mais Olivia panique se met à pleurer, elle ne sait plus qui, mais leur vies en dépendent, les vies de tout le monde … Peter réussi à la calmer quelques secondes mais elle recommence à paniquer, elle veut son arme, elle demande à Peter de lui amener son arme pour qu’elle se défende car quelqu’un lui en veut !

FEDERAL BUILDING BOSTON
Peter se présente au bureau fédéral, dans l’espoir de parler à Broyles. Mais on lui répond que ce dernier est à Washington. Il demande à parler à l’Agent Francis pour consulter un dossier mais son accès est refusé. Peter commence à perdre son sang froid, la sécurité lui demande de sortir mais il se défend. L’Agent Jessup prend alors le relais, Peter part avec elle.

Une fois dans la voiture la jeune femme, commence à faire comprendre à Peter qu’elle en sait plus sur son passé. L’Irak, ses fréquentations douteuses … Elle lui remet le dossier de l’accident, elle voulait en savoir plus sur un éventuel suspect aperçu hier. En échange, elle lui demande de lui en  dire plus sur la Fringe Division. Mais Peter lui répond qu’ils n’y font plus rien maintenant !

Ils arrivent dans l’immeuble de Georges Reed, mais à la place de trouver un homme, ils trouvent un cadavre ! Il semblerait que leur homme était mort quand il conduisait la voiture aperçue la veille… Walter est sur les lieux afin d’analyser le corps. Il demande ce corps dans son laboratoire ! L’Agent Jessup accepte mais du coup, elle demande à Peter de lui en dire plus sur le fait que si la Fringe Division est fermée, pourquoi elle a envoyé ce corps dans le labo de Walter ? Il lui demande à son tour pourquoi elle accepte d’aider ? Elle ne fait selon elle, que suivre l’affaire ….
Walter déboule dehors de la maison, en disant à Peter qu’ils le laissent voyager dans la voiture à l’arrière avec le mort. Il lui demande la permission, Peter accepte à condition qu’il ne touche pas aux médicaments !

Dans un vieux magasin, l’homme qui est soit disant Georges Reed, dit au responsable qu’il a besoin d’une Selectrice 251. Le responsable comprend que l’homme est l’un d’entre eux. Ainsi il donne à l’homme la clé d’une porte située à l’arrière du magasin, en lui disant de leur signifier qu’il n’attendra pas pour toujours …

Il entre dans une pièce sombre. Au centre, un bureau éclairé par une seule lampe, avec une chaise et une machine à écrire ainsi qu’un miroir posés dessus. Il s’installe et commence à taper un texte : « mission accomplie, cible terminée, dans un fatal accident de voiture, rencontre évitée, demande extraction ». Il attend, les mains posées à côté de la machine. Dans le miroir, on s’aperçoit que quelqu’un lui répond mais les touches de la machine fonctionnent seules. La réponse : « négatif, mission échouée, la rencontre doit avoir lieu, cible encore vivante ». L’homme répond alors « demande nouveaux ordres » et la réponse donnée est : « interroger la cible, et tuez la ! »

HARVARD UNIVERSITY
L’Agent Jessup et Peter se rendent au laboratoire de Walter. Peter lui explique que les choses sont compliqués mais que la seule chose qu’elle doit savoir pour le moment, c’est que cet endroit est l’endroit ou il avait l’habitude de travailler avant Ste Claire. L’Agent Jessup découvre alors le laboratoire de Walter ! Astrid travaille avec lui sur l’affaire et sur le gâteau d’anniversaire de Peter ! Jessup fait aussi la connaissance de Gene …

NEW YORK GENERAL HOSPITAL
Charlie a rejoint Olivia dans sa chambre qui lui affirme qu’elle va bien mais il n’en est rien. Il ne la croit pas ! Il sait même qu’elle cache son arme sous son oreiller ! Olivia craque, lui disant qu’elle ne sait pas ce qui lui est arrivé, qu’elle a peur. Elle n’arrive même pas à charger son arme tellement elle tremble. Charlie tente de la rassurer.

LABORATOIRE DU DR BISHOP
Pendant que Walter travaille les mains dans les viscères de la victime, il dirige Astrid sur la fabrication du gâteau de Peter. Jessup hallucine devant la folie de Walter ! Il en revient à sa théorie sur la mort de la victime : tout ceci lui a rappelé quelque chose ! Il entre une vidéo dans son magnétoscope, et l’équipe visionne une expérience. Belly et lui l’ont réalisée : ils ont découvert un extraordinaire mélange de drogue, avec lequel ils vont tenter d’augmenter son cinquième, sixième et septième chakra soit communication, parole, clairvoyance, connaissance et pensée. La jeune femme de l’expérience, branchée à des électrodes, commence à voir des choses. Elle s’exprime l’air effrayé : « l’homme à la machine … les trois pointes qui vont dans la bouche … c’est un soldat, qui vient d’un endroit qui ressemble à ici mais ce n’est pas ici ! Il vient d’un autre univers et je peux le voir maintenant ! Il pousse la machine à trois pointes dans la bouche et il change ! C’est comme ça qu’ils changent de forme, comme ça qu’ils se cachent, ils peuvent ressembler à n’importe lequel d’entre nous ! »

Ils sont tous sous le choc, Peter prend les devants et demande à Astrid de faire la recherche d’un corps qui aurait la même description que l’homme qu’ils recherchent …

NEW YORK GENERAL HOSPITAL
Olivia en pleine crise de panique, tente de charger son arme mais il n’y parvient pas. Ses mains tremblent, les balles tombent, elle est désespérée !

WASHINGTON, PARLEMENT
Dans le même tems, Broyles est confronté au Conseil Supérieur qui souhaite des résultats concrets concernant la Fringe Division, sinon elle fermera ! La division coûte trop cher pour les résultats non transparents qu’elle produit. Broyles se défend auprès du Sénateur, en affirmant que selon les menaces qui pèsent sur leurs têtes, ils devraient se ravir de l’existence de la Division. Mais le Sénateur est ferme : sans quelque chose d’exploitable, sans quelque chose pour soutenir le cout humain et fiscal, il devra fermer la Division.

Sur les marches du Parlement, Broyles rencontre Nina Sharp qui lui dit à quel point la Fringe Division ne doit pas être fermée ! Elle embrasse Broyles en lui disant de continuer de faire ce qu’il fait d’habitude : sauver le monde !

A la morgue, Peter et l’Agent Jessup sont à la recherche du corps. Ils ont maintenant l’identité de l’imitateur ! Mais celui-ci est un soldat, et un soldat va toujours au bout de sa mission : Peter comprend qu’Olivia est en danger …

NEW YORK GENERAL HOSPITAL
l’homme passe par derrière et prend l’identité d’une infirmière. Mais Peter et Jessup croit toujours chercher un homme ! La fausse infirmière va voir Olivia dans sa chambre, elle l’interroge sur sa mémoire mais en vain, Olivia ne se souvient de rien. L’infirmière insiste en lui disant que la meilleure thérapie est d’essayer de se remémorer l’accident. Olivia lui confie alors qu’elle était sur le point de rencontrer quelqu’un. Elle croit que quelqu’un a percuté alors sa voiture. Mais elle a le sentiment d’être allée quelque part pour parler à quelqu’un et ensuite d’être revenue lors de l’accident. Elle ne se souvient pas qui elle devait rencontrer mais elle se souvient ce qu’il lui a dit. L’infirmière très intéressée lui demande de continuer mais Olivia n’y parvient pas. L’infirmière insiste encore, Olivia se rappelle : quelque chose est caché.  Mais ce qui intéresse l’infirmière, c’est où ! Mais Olivia ne s’en souvient pas et l’infirmière se résigne à ne pas aller plus loin … quand tout à coup elle saute sur Olivia et tente de l’étrangler. Cette dernière se débat, l’infirmière est en position de force. Peter, l’Agent Jessup et Charlie arrivent à l’hôpital, pendant ce temps Olivia tente de récupérer son arme de dessous son oreiller, main en vain. Au moment où l’on croit Olivia fini, l’Agent Jessup tire sur l’infirmière. Cette dernière saute alors par la fenêtre sans même une égratignure, elle bondi d’étage en étage. Ils ont maintenant le signalement du nouveau suspect qui se dirige vers le sous sol. Olivia demande à Peter d’attraper cette garce ! Il s’exécute suivi de l’Agent Jessup et de Charlie. Les Agents parcourent des couloirs des sous sols à tâtons, quand soudain, l’infirmière sort du plafond, cachée sous les tuyaux, derrière Charlie qui lui tire dessus. Les autres attirés par les coups de feu, courent à la rencontre de Charlie, qui a tué l’infirmière. Charlie est sain et sauf et  Peter retrouve le fameux appareil qui échange les identités à côté d’elle.

Dans la chambre d’Olivia, Peter lui amène des fleurs. Olivia en demande plus sur l’identité de ce qui l’a attaqué. Selon Peter, Walter pense que se sont des soldats protéiformes venus d’un autre univers. Il pense également que c’est là où Olivia aurait se rendre. Mais peu importe puisque Walter trouvera le dénouement de tout ça.
Cependant, Peter veut savoir quelque chose : pourquoi Olivia a dit cette phrase « Einai Kalytero Anthropo Apo Ton Patera Toy » à son réveil ? Olivia ne s’en souvient pas mais sait que c’est en latin. Peter lui infirme que c’est du Grec, sa mère avait l’habitude de lui dire ça tout les soirs avant d’aller se coucher. Cela signifie « soit un homme meilleur que ton père ». Walter était déjà parti de chez eux et c’était comme un code entre lui et sa mère. Cela signifie « garde les gens proche de toi, prend soin des gens que tu aimes. » Olivia lui confirme alors qu’il y arrive bien … Olivia demande alors à Peter qui quitte la chambre si c’est vrai qu’ils veulent fermer la Division ? Peter répond que non !
WASHINGTON, PARLEMENT
Sur les marches du parlement, Broyles rencontre Peter qui lui dit que s’ils voulaient des résultats, Walter affirme que la technologie de l’appareil aux trois pointes ne vient pas d’ici. C’est une preuve irréfutable ! Ils ne doivent pas fermer la Division après cela !
Broyles est ravi de l’initiative de Peter, celui-ci le remercie.

L’Agent Jessup de son côté continue ses recherches et croise des données avec la bible.

LABORATOIRE DU DR BISHOP
Peter entre dans le laboratoire qui est éteint quand soudain Astrid, Walter et Gene, tous déguisés d’un chapeau d’anniversaire souhaitent en chœur un HAPPY BIRTHDAY à Peter ! Gâteau à l’appui ! Peter est touché !

NEW YORK GENERAL HOSPITAL
Olivia est dans sa chambre et parvient enfin à charger son arme correctement. Elle est soulagée.

Dans les sous sols de l’hôpital, Charlie transporte un corps qu’il va bruler. C’est le corps de Charlie, le vrai !

Le script provient du site : FRINGEPEDIA

~~~~~~~~~~~~

Manhattan - Accident Scene

(blood-covered, mock George Reed comes to and exits his damaged vehicle. he flees through the crowd and traffic. he gains access to a nearby apartment building)

SHAPE CHANGER (as George Reed): Excuse me. (politely to Parr in the hallway)

(Reed then abducts, and kills tenant Lloyd Parr... stealing his physical features in the process. Agents gather at the accident scene)

FBI AGENT: (standing between the vehicles) It's car v. car. NYPD's taking witness statements now.

AMY JESSUP: What the hell happened to the drivers?

FBI AGENT: Hey. You caught the case.

AMY JESSUP: So who's are man? Who was driving this vehicle? (the agent hands her the classified cover page from Olivia's personnel file)

Boston - The Piggly Wiggly

PETER: Walter. Come on. I don't need you to make me anything.

WALTER: (pushing his cart along the aisles) I insist. You know, there's something you don't know about me, son.

PETER: What's that? That once you enter a grocery store, you never leave again? Ever?

WALTER: No. Before I ever became Chair of Bio-Chemistry at Harvard, which was after Oxford and M.I.T., I was sous-chef at the Bakersfield Food Lab.

PETER: Sous-chef?

WALTER: Um-huh. Well, technically I worked under Seymour Brodien.

PETER: Am I supposed to know who that is?

WALTER: He invented the Ho Ho!

PETER: (smiling) Of course he did... Walter. I want to leave this place. And I don't need you to make me a cake.

WALTER: I'm not making you a cake... I'm making you a custard. It's my specialty.

PETER: I don't like custard. In fact, I've never liked custard.

WALTER: As a boy, you loved it. You've just forgotten. Friday is your birthday. You deserve something wonderful.

PETER: Well, for my birthday, can I have 'getting the hell out of here'?

WALTER: We need to celebrate... and make sure Agent Dunham can attend. I want to see her face when she eats my pudding.

PETER: That's disturbing. (answers his ringing cell-phone) Peter Bishop. (listens) What?

Manhattan Accident - Olivia Returns

AMY JESSUP: (greeting him after his screeching arrival) Mister Bishop?

PETER: Yeah.

AMY JESSUP: Agent Jessup. Hi.

PETER: Hi. (points) This is my father. Walter.

AMY JESSUP: Yeah. I have a couple of questions for you.

PETER: How bad is she?

AMY JESSUP: We don't know.

PETER: Excuse me? How do you not know?

AMY JESSUP: Can you explain exactly what you do? You're some sort of special consultant...

PETER: Where's Charlie?

AMY JESSUP: I'm sorry, Charlie who?

PETER: Agent Charlie Francis. Where is he?

AMY JESSUP: I believe he's en route from Quantico. I'm the Agent-in-Charge.

PETER: Well Agent-in-Charge... where is Olivia Dunham?

(unnoticed, Walter fiddles with the locked door on Olivia's SUV and gains access)

AMY JESSUP: Witnesses report that after the crash, a man was seen leaving the car on foot... but no one saw anyone leave the SUV. The doors are still locked, the seatbelts still buckled, the airbags deployed... but there's no identation - which implies no one was behind the wheel at the moment of impact.

PETER: Did you check to make sure the skid marks match the other vehicle?

AMY JESSUP: Look, you still haven't told me what it is you do. You, Agent Dunham, your father. I checked with the Field Office. They said that all of you work is...

PETER: ...classified. And that you don't have access. I don't have time for this.

AMY JESSUP: It's not that I don't appreciate petulance, Mister Bishop... (Walter activates switches in the car and gets strange feedback and sounds) ... but the sooner you cooperate...

PETER: ... I would love to cooperate as soon as you can find me an agent that can actually help me!

(fearful, Walter exits the empty SUV, slamming the door and activating the alarm, everyone turns and stares as the horn blares and the engine races for a few seconds. then, after a few seconds of silence, Olivia shoots out of the vehicle through the windshield and tumbles to a stop, well in front of the SUV... and morbidly still)

ACT I

New York General - Saving Olivia

PARAMEDIC #1: (rushing a guerney full of Olivia through the corridor to emergency services. The Bishops wait - concerned) Female - unconscious - dislocated right hip. Possible brain herniation. BP's jumping - 180 over 20. Pupils are non-reactive.

PARAMEDIC #2: Coding!

ER DOCTOR: Prep her - stat!

BROYLES: (waiting on the front steps) Amy Jessup? Special Agent Broyles. We need to talk about what happened at that crime scene.

AMY JESSUP: Sir --

BROYLES: What happened, Junior Agent, is all right here in your report. (hands her the report) A random traffic accident involving a Federal Agent. No extenuating circumstances, case closed. Sign it, please.

AMY JESSUP: But this girl --

BROYLES: Sign the report, Agent. That's an order. (hands her a pen)

(in the waiting area, Walter fiddles with a vending machine as the Olivia's surgeon approaches)

PETER: Walter.

SURGEON: I'm afraid your friend's injuries were too severe.

PETER: Oh, come on.

SURGEON: We were unable trestore any brain function. Patients who suffer this kind of head trauma simply don't reagain consciousness.

WALTER: (dismissive, to the surgeon) Simple. Reductive. Absurd. (hopeful, to Peter) Life and death, these are relative terms. Contextually defined, dependent on cultural specifics.

PETER: Walter --

WALTER: (about the surgeon) He is undoubtedly indulging in primitive diagnostics. Agent Dunham is not dead. She's not dead. She's not dead.

PETER: Walter -- she's not. Walter. Walter, wait, stop. (as he follows his father to Olivia)

SURGEON: You can't go back there. Doctor, please. Back off.

WALTER: (after inspecting her medical state) I'm so sorry, Olivia. (sniffles)

A Quiet Bar - Somber Times

BROYLES: (startling Peter from behind as he approaches the counter) Mind if I join you?

PETER: I'm guessing you don't drink.

BROYLES: (to the barkeep) Double.

PETER: How did you find me?

BROYLES: I work for the F.B.I. Where's your father?

PETER: My father is off in la-la land. Mixed himself up a really nice cocktail of Valium, Haldol, Seconal, and I think Lorazepam. Astrid is baby-sitting.

BROYLES: I've been called to Washington tomorrow. The efficacy of the Division is being questioned. I've been informed that our failure to deliver any useable results is unacceptable.

PETER: They're shutting you down? (snickers in disbelief) What were we even doing, anyway? We'd sit around and wait for somebody to die some grisly, macabre death, or for the entire fabric of the universe to come shredding apart. We were the clean-up crew, sent in to mop it up and make sure it was all neat and tidy for the file. We were always too late anyway.

BROYLES: That's not entirely true.

PETER: We were too late for Olivia.

BROYLES: (raises his glass) To Agent Dunham.

PETER: To Agent Dunham. (raises his glass and clinks it to Broyles' glass)

Olivia's Hospital - Saying Goodbye

PETER: (after parking and entering, he finds a sad friend in a dark hallway) Hey, Rach. When did you get back?

RACHEL: A few hours ago. Ella's at a friend's house. I didn't want her to remember her aunt like this. She had a living will. No 'life support'. They're gonna do this in... in the morning, so I've just been sitting with her, and... do you wanna...?

PETER: Yeah.

RACHEL: You know she liked you, Peter. Did you know that?

PETER: (sighs, exhales, wanders into Olivia's room, sits on the side of her bed) Hey. (breathes deeply) Goodbye, Olivia.

OLIVIA: (eyes wide open, trance-like) Einai kalytero anthropo apo ton patera toy. (screams and bolts forward)

ACT II

Olivia's Hospital - Recovery Room

SURGEON: Can you tell me your name?

OLIVIA: It's Olivia Dunham.

SURGEON: Do you know the year?

OLIVIA: Why am I in a hospital and what is wrong with my leg?

RACHEL: You re in an accident. Do you remember? In New York.

OLIVIA: Is Peter here? I need to see him.

RACHEL: He's here, he's here. (as Peter enters the room)

OLIVIA: I - I went somewhere.

PETER: I know, you went to New York.

OLIVIA: No. Yeah, but no.

PETER: Olivia, look, you were in an accident.

OLIVIA: No, no, I was trying to get somewhere and someone was trying to stop me, but I went there anyway, and -- (aural beeps from her monitoring equipment increase) Oh, God, what is happening?

SURGEON: Mister Bishop, please, she needs to stay calm.

OLIVIA: He told me something.

PETER: Who?

OLIVIA: I don't know. I can't remember. But, oh, it was very important. There's something that I have to do.

PETER: Who, Olivia? Who told you to do what?

OLIVIA: I don't know, but there's something that I have to do, and I...

PETER: What?

OLIVIA: I think that our lives may depend on it.

PETER: Whose lives?

OLIVIA: Everyone's.

SURGEON: (to nurse) Get that beta blocker and get her pulse down.

OLIVIA: Peter, I need my gun. Please, I'm not safe. Somebody hurt me they did this to me. Please, Peter, my gun. I need my gun. Please, Peter.

Boston Federal Building - Reception

PETER: (just arriving in the lobby) Excuse me. I need to speak with Special Agent Broyles.

RECEPTIONIST: Agent Broyles is in Washington.

PETER: Uh, then Agent Francis, please, Charlie Francis.

RECEPTIONIST: Sir, what is this regarding?

PETER: I work for you guys. I'm a consultant. I need access to a file on a car accident yesterday in New York City.

RECEPTIONIST: (inspects his badge and compares it to a computer record) I'm sorry. These credentials have been revoked, Mister Bishop. (run his I.D. thru a shredder)

PETER: What? Look, lady, you need to help me.

RECEPTIONIST: Please feel free to file a civilian request on our website.

PETER: Web -- no, listen to me. One of your agents is in the hospital, and her life-- and possibly yours, depends on the work that I need to do, you find me somebody who can help me.

ESCORT: Okay, sir, if you'd exit the building -- (scuffles with Bishop briefly)

AMY JESSUP: (to his rescue) I'll take him.

PETER: (to the escort) I'm with her.

Amy's Car - Driving to Lexington

PETER: What're you doing in Boston?

AMY JESSUP: You like to fight, Mister Bishop? All that time in iraq. Mob connections. You've got quite a combative history.

PETER: You said you were gonna help me get my hands on that file.

AMY JESSUP: It's on the seat behind you.

PETER: What? (reaches back, retrieves the folder and starts to read the contents)

AMY JESSUP: Something wasn't adding up about those skid marks. They were darkest at the back, not the front.

PETER: So maximum torque farthest away from the incident. That means the driver wasn't slowing down.

AMY JESSUP: He was speeding up.

PETER: Then he must've been waiting.

AMY JESSUP: Those are pictures from the surveillance camera in the parking structure adjacent to the accident site. George Reed. 524 Littlefield Road. Here in Lexington. We're fifteen minutes away. Alright, now it's your turn. What's the Fringe Division? What do you people do?

PETER: (somber) Nothing. Not anymore.

Lexington - Reed's Residence

AMY JESSUP: (kicking open the front door) F.B.I. -- George Reed? Mister Reed? (entering a front room) Body. (kneels to inspect the corpse) Look at his lividity. If this guy was driving a car in New York, it wasn't yesterday.

PETER: I need to get a ride for someone.

WALTER: (later, with forensics and investigators in the room) Feel his anus. It's soaking wet. Expansion of the oral mucosa, the eyes, and the rectum to accommodate rapid fluid loss. If it's a virus, it obviously doesn't affect birds... (eyes a nearby bird cage) ...or people, at least not quickly. Agent, I need this body taken back to my lab.

FORENSICS: Hey, lunatic, this body's going to the morgue. (to Amy) Is he crazy?

WALTER: (seeking intervention) Peter?

FORENSICS: Who is the Agent-in-Charge here?

AMY JESSUP: I am. Take it wherever he wants.

WALTER: Lovely.

AMY JESSUP: Is he crazy?

PETER: (under his breath) Oh yeah.

AMY JESSUP: Whatever Fringe Division is or was, F.B.I. says it's been shut down. and yet I just sent you a body.

PETER: Which does begs the question, why are you doing this?

AMY JESSUP: Just following the case.

PETER: It doesn'pay to bluff a bluffer, Agent Jessup. You know, a lot of people would be scared by this. Most, actually.

AMY JESSUP: There are more things in Heaven and Earth than are dreamt--

PETER: Oh wow. Really? Butchered Shakespeare.

WALTER: (coming from the house to get permission) Peter. Peter! They said I can ride in the back with the body. Can I?

PETER: Sure. Of course you can. Stay out of the medications, though. Please.

AMY JESSUP: I think I've been waiting for you people my whole life.

Dusty Shop - New Orders

(the door bells jingle as mock Lloyd Parr enters a businees with many old business machines on display)

STORE OWNER: I'll be with you in just a minute. So what can I do you for?

LLOYD PARR: I'm looking for a Selectric. Selectric 251.

STORE OWNER: Doesn't exist. They never made one. It's 245 straight to 255.

LLOYD PARR: No, no, no. I'm still gonna need the 251.

STORE OWNER: Ah. You're one of them. You know, it's been six years. I just kind of figured that, uh... (opens cash register, removes key and hands it over) Straight back. Last door. Hey. You -- you tell 'em. I'm not waiting around forever. (mumbles to himself as Parr walks to the back room) I am not waiting around forever.

(Parr sits at the table with the typewriter he requested and places a sheet of paper in it. He types that he was successful with his mission and requests to be extracted. He looks at the mirror next to the table as the reflected image of the typewriter activates without a user)

MISSION ACCOMPLISHED
TARGET TERMINATED
IN FATAL CAR CRASH
MEETING PREVENTED
REQUEST EXTRACTION

(On the sheet of paper in the typewriter before him, he sees a reply that he was not successful and he receives new mission orders)

NEGATIVE
MISSION FAILURE
MEETING OCCURRED
TARGET STILL ALIVE
REQUEST NEW ORDERS
INTERROGATE TARGET
THEN KILL HER

ACT III

Walter's Lab - The Tour

AMY JESSUP: (as they prepare to enter the Kresge Building) What are we doing here?

PETER: (walking the halls) As I'm sure you're probably already aware, my father was a scientist, who was sent to St. Claire's. A mental institution, yes, but there is more. Worse. And some good, too. It's complicated. But for right now all you really need to know is that this building is where he used to work. He was working here as a professor. Simultaneously, he was working on a number of top-secret government projects. We do our thing down here in the lab because, according to him, It's the only place that he can work. (as the reach the lab door) You're coming up on your last chance to turn back.

AMY JESSUP: Are you kidding?

PETER: Agent Jessup, welcome to Fringe Division. Astrid, Amy. Amy, Astrid. Nice haircut.

ASTRID: Thanks. Hi.

AMY: Hello.

WALTER: Oh, hello again. I need four bunson burners, eight metal bowls yea big, and a freezer.

ASTRID: The bowls need to be sterilized?

WALTER: It's not for the autopsy. It's for the custard. For Peter's birthday.

PETER: Walter, will you forget about the custard?

WALTER: I refuse. Also - rib cutters, toothed forceps, and a bone saw - for the autopsy. Not for the groceries.

(Gene moos)

Olivia's Hospital - A Friend Visits

CHARLIE: (sitting nearby) I got here as fast as I could.

OLIVIAL: I'm alright. You didn't have to come all this way.

CHARLIE: You're not all right.

OLIVIA: Charlie, I'm fine

CHARLIE: My second year with Brooklyn P.D., one night we get a domestic disturbance call. Partner and I go over to his house. I'm with the guy, right? And he's, uh... saying it's nothing, you know, just a little argument. My partner calls from the other room and says that we need an ambulance for the girl. And I just know the guy beat the crap out of his girlfriend, so I go for my gun, I get him on the ground, and I'm cuffing him. And I hear a gunshot from the other room. I turn around, and this, uh, bloody girl-- brutalized, brutalized girl-- is, um... aiming a gun at me. What I didn't know at the time was she had just killed my partner. She fires. Hits me in my chest. (stands-up and walks closer) Anyway, um... I'm in I.C.U. for six days. You know, and, um, hospital for two weeks. Kept on telling my wife, 'I'm fine'. I was shaken, and I was scared. Now, if you're like me, you got a gun underneath your pillow... Peter called me. (smiles) Hey. You can fool the doctors, kiddo. You can't fool me.

OLIVIA: I don't know what happened to me. I'm so scared. I can't even load it. My hands won't stop shaking. Charlie, I can't. I can't even load it.

CHARLIE: Hey. You're gonna be alright. It'll be alright.

Walter's Lab - The Reed Autopsy

WALTER: It's a shame. These lungs were in excellent condition once. Is the half-and-half boiling?

ASTRID: Yeah, just about.

WALTER: Mix the eggs, sugar, and salt in a separate bowl. Please.

PETER: Walter, there's nothing wrong with the blood sample.... What are you thinking?

WALTER: (giggling) It's funny. I love custard, but I hate flan. Which could be an issue of semantics, or difficulty with the French. Which I doubt, given my near obsession with moules a la creme Normande.

PETER: Well, that's fascinating, but what I actually meant was are there any theories about how this man died?

WALTER: No, the water expulsion, though dramatic and messy, seems to be a symptom of some other process. But I stumbled upon something that did the unthinkable. Look inside the mouth. (to Amy) You can come closer, dear. Look at the soft palate. What do you see?

PETER: There are three markings. Indents like stab wounds. What are they? And while we're at, what do you mean you stumbled across something that does the unthinkable?

WALTER: It made me remember something.

AMY JESSUP: (to Peter, as Walter loads a VCR tape) Is this you?

PETER: Yeah. My father recently took a little trip down Memory Lane, and for no reason has become Wildly obsessed with my childhood. He also likes to check and make sure that I'm still breathing when he thinks that I'm asleep, which is a little creepy.

WALTER: Focus, please. This is an experiment that Belly and I did. We came up with such a spectacular blend of drugs. One day, Leary came by, and he said, "you're kidding me."

ASTRID: Is this gonna make her head explode or something?

WALTER: Well, in a sense, yes, but not physically. We're trying to augment Her fifth, sixth, and seventh chakras.

ASTRID: Throat, Third eye, and Crown.

WALTER: That is correct, Asterix.

ASTRID: Astrid.

WALTER: Communication, speech, clairaudience, cognition, and thought. Spirituality

PETER: You wanted her to see god.

WALTER: (heard on video) who is he?

REBECCA: (seen on video) The man with the machine. The three-- the three nails. The three nails go in the mouth. There. He is a soldier. From somewhere else. He's-- he's from a place that looks like this, but it's not here. Oh, he's--

He's from another universe, man. Oh, I can see him. He pushes up the machine.

WALTER: (heard on video) He pushes up the machine?

REBECCA: Oh, yes, in the mouth. And then he changes. That's how they change. They're like shape shifters. That's how they hide. They can look like us. They can look like any of us.

PETER: Astrid. (heading for her computer station) I need you to log on to the joint law enforcement database. We need to be informed immediately of any corpse that matches that description.

REBECCA: They can look like any of us.

Olivia's Hospital - Frustration

(still in bed, she attempts to load the magazine to her service pistol. shaking and angry, she is unable and fumbles the rounds into her lap)

 ACT IV

Committee Hearing - Washington D.C.

SENATOR: Unsubstantited claims of invasion. Reports of technology run amok. The old "X" designation and your fringe investigations have been indulgences in the federal budget for over half a century. Well, the salad days are over, Mister Broyles.

BROYLES: Colonel.

SENATOR: Excuse me?

BROYLES: ...or Special Agent, as you'd prefer, Senator.

NEIL SCHELL: Colonel Broyles. Now look, listen, we all have a job here, and we--

BROYLES: Yes, Senator, I have a job. The same job I have had in three administrations and six wars. To defend our national security. And I assure you we are not secure. Yes, sometimes a threat is familiar. But I have come to learn that sometimes it is far worse -- and when it is worse, when the threat is unimaginable, that is when we are at the door. And you should thank God for that.

NEIL SCHELL: (calmly) Phillip, without something usable, something to support the human and fiscal cost... I - I'm sorry.

Steps of the Capitol - Support

NINA: If your appearance is any indication... now I don't have to tell you how important it is that Fringe Division not be shut down.

BROYLES: I'm not the one who needs convincing.

NINA: But we've tried. I'm afraid that this one is out of our hands. (she steps up to him and kisses him on the lips) Do what you always used to do, Phillip. Save the day.

Manhattan Morgue - Finding Parr

MORGUE ATTENDANT: Feds?

PETER: Yeah, that's us. Well, her, technically, but say us.

AMY JESSUP: Where's the body that triggered the alert? The one that has the three holes in its mouth?

LAB TECH: It's right over there. (points across the room to an examining table)

AMY JESSUP: Thank you. (approaches the corpse of the authentic Lloyd Parr and reads from a file) They found this guy two blocks from the accident site.

PETER: The shape shifters must leave the original body behind.

AMY JESSUP: Do you remember the girl from the video? That she said he was a soldier? My father was a soldier. They do one thing, life or death.

PETER: They stay on mission. These killings weren't random.

AMY JESSUP: Which means this man, this thing, whatever it is, its still trying to accomplish its goal.

PETER: (worried) Olivia. (hurrying toward the exit)

Olivia's Hospital - Attacked

(mock Lloyd Parr stands outside the hospital with the transfer device in hand. later he stands quietly in a loading dock area as a nurse gets some sun and sips a beverage. she turns and is startled by his presence)

NURSE: Oh, my god. You scared me to death.
- - - -
AMY JESSUP: (in her vehicle, on the phone, racing to the hospital. Peter rides along silently) We've sent his description to hospital security... to dispatch all available agents. If he's there, we'll get him.
- - - -
(mock) NURSE: (entering Olivia's room and aprroaching her. You're looking better.

OLIVIA: Thank you. I'm starting to feel a little bit more like me.

NURSE: So how's your memory?

OLIVIA: Still all just fragments. I remember going to New York, I remember driving, but I can't seem to see anything past that.

NURSE: It happens with head injuries. People can lose days before an accident. The best thing to do is just to keep trying, Olivia.

OLIVIA: I was on my way somewhere to meet with someone, and -- I guess someone hit my car. But--

NURSE: But... ?

OLIVIA: It doesn't make any sense.

NURSE: Mm-hmm.

OLIVIA: It's as if I went somewhere and talked to someone. And then... came back to the accident.

NURSE: Do you remember who you were going to meet with?

OLIVIA: No... Almost. He told me something.

NURSE: What? Go on.

OLIVIA: I can't, uh--

NURSE: Try.

OLIVIA: Something's hidden.

NURSE: Yes. Where?

OLIVIA: I - I can't--

NURSE: Where is it hidden?

OLIVIA: I can't remember.

NURSE: That's really all you know then, isn't it?

OLIVIA: Yeah.

NURSE: Okay. (hesitates, then jumps on top of Olivia, appearing to want to kill her)

CHARLIE: (rushing in to Hospital from the parking area) They have surveillance of your suspect entering the lobby.

PETER: Olivia's room?

CHARLIE: The floor's locked up six ways from Sunday. The only person allowed in is the nurse.

NURSE: (continuing to battle physically with Olivia) Don't fight it. It's over.

(Jessup barges in and fires a round into the nurse. Unphased, the shape shifter, leaps clear of Olivia out of the nearby window landing three stories below on a sill, then effortlesly jumping three more stories to ground level)

AMY JESSUP: (from Olivia's window) Agent Francis, suspect is now white female, black hair, scrubs, gray sweater. She jumped down to the loading dock, she's heading into the basement.

PETER: (entering the room. to Olivia) You okay?

OLIVIA: Go get that bitch.

(in the dark, damp basement, Amy and Charlie search the corridors separately... pistols drawn. Peter joins the search unarmed. Charlie approaches the roaring furnace, failing to notice the mock-Nurse hiding in the overhead pipes and wiring. As he passes, the assassin drops to the ground. Charlie fires twice - with unknown effect)

PETER: (running toward the gunfire, he runs into Amy, and her drawn weapon) Whoa, whoa, whoa. (hoping not to be shot)

PETER: (approaching Agent Francis and the downed nurse) Charlie! Hey! You okay? You hit?

CHARLIE: (stoic and panting) I'm good.

(Peter examines the nurse and retrieves the device from her side)

ACT V

Olivia's Hospital - Flower Delivery

(Peter knocks on her door and enters with a large bouquet)

OLIVIA: So who was she?

PETER: Walter thinks that she was a shape-changing soldier from another universe. He thinks that might be where you went. Hmm. Do you think it's a bad sign that I can say that out loud and neither one of us thinks I'm crazy?

OLIVIA: (laughs) She thought I knew where something was hidden.

PETER: No matter what happened to you, and no matter where you went, Walter will figure it out. Olivia, I need to ask you something. (sits on the edge of her bed)

OLIVIA: Sure.

PETER: Einai kalytero anthropo apo ton patera toy. You said that to me just after you woke up. Do you remember it?

OLIVIA: No. Latin?

PETER: Mm-mm. Greek. My mother used to say that to me every night before I went to bed. (laughs) There really isn't a point where things just can't get weirder, is there?

OLIVIA: What does it mean?

PETER: It means 'be a better man than your father'. Walter was already gone. It was like a code between my mother and me. It meant keep your people close. Take care of the people you care about.

OLIVIA: Well you're good at that. (sighs)

PETER: It's good to see you again, Olivia Dunham.

OLIVIA: It's good to see you too.

NURSE: (knocks on door. from the hallway) It's time to check your vitals.

PETER: You should get some rest. (starts to walk out of the room)

OLIVIA: Peter. Is it true that they're shutting us down?

PETER: (confidently) No.

Steps of the Capitol - Resolve

PETER: (approaching as Broyles starts up the steps) Agent Broyles.

BROYLES: Mister Bishop.

PETER: At the bar, you said they needed to see results.

BROYLES: Yeah.

PETER: Walter says this tech isn't from here. And that it's broken. But it is proof and if they can fix it, they can have an army who can look like anyone they want them to. You tell them you can get this tech, and they can have it, but they are not shutting us down. From now on, we're calling the shots. We're done reacting. We're not gonna be too late anymore. (handing over the shape changing device) After all, somebody's got to save their asses, right?

BROYLES: You surprise me Mister Bishop.

PETER: Thanks. (as Broyles heads inside)

 Amy's Residence - Fringe Casework

(in comfortable clothing at her computer station, Amy types away. the charred corpse of the genetically transformed man from the Vertusair crash is on the monitor. on the right side of the monitor, notation of Fringe Divison cases have brief descriptions and biblical cross references. on her left side, she closes the bible she has been matching the references too)

Walter's Lab - Birthday Ambush

(Peter enters the darkened lab and pauses. Gene moos as the lights are turned on for a small surprise party)

WALTER/ASTRID: Happy birthday, Peter!

WALTER: Look. Custard.

ASTRID: Happy birthday, Peter.

(Peter chuckles and accepts a hug from his father)

Olivia's Hospital - The Furnace

(Charlie Francis removes laundry bags from a laundry cart, revealing the body of --- Charlie Francis --- he then lifts the nude corpse and throws it into the large furnace)

Kikavu ?

Au total, 89 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

mnoandco 
11.02.2022 vers 21h

cartegold 
14.05.2021 vers 17h

Elisea2017 
26.08.2020 vers 12h

Emmalyne 
30.07.2020 vers 01h

Malice825 
28.01.2019 vers 22h

Sabu14 
19.08.2018 vers 23h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 5 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

elyxir 
PaceyJoers 
Sevnol 
Spyfafa 
vi13 
Activité récente

Photos du mois
06.03.2024

Actualités
Lance Reddick | Un trailer pour White Men Can't Jump

Lance Reddick | Un trailer pour White Men Can't Jump
Un trailer pour le reboot du film de 1992, White Men Can't Jump est sorti et on peut apercevoir...

Anna Torv au casting de la série

Anna Torv au casting de la série "So Long, Marianne"
Anna Torv vient d'être castée sur la série dramatique de la chaîne norvégienne NRK pour So Long,...

Décès de Lance Reddick

Décès de Lance Reddick
C'est une bien triste nouvelle... L'acteur Lance Reddick est décédé subitement ce vendredi 17 mars à...

Un premier trailer pour Fatal Attraction

Un premier trailer pour Fatal Attraction
Un premier trailer est sorti pour la série Fatal Attraction où Joshua Jackson y joue le rôle de Dan...

La série Mindhunter n'aura pas de saison 3

La série Mindhunter n'aura pas de saison 3
Mauvaise nouvelle pour les fans de la série... Alors que des discussions avaient été lancées avec...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

langedu74, 12.03.2024 à 21:00

Un nouveau film est à deviner dans notre jeu Ciné-Emojis du quartier HypnoClap !

mamynicky, 13.03.2024 à 10:37

Bonjour les loulous ! Les Bridgerton s'offrent un nouveau design grâce à Spyfafa. Aux couleurs de la saison 3 et du printemps.

sanct08, 14.03.2024 à 11:53

Holà ! Les sondages de Star Trek - Le Caméléon et The X-Files vous attendent ! :=) Pas besoin de connaître les séries

mnoandco, 15.03.2024 à 19:50

Thèmes en vote côté "Préférences". Merci pour vos

lolhawaii, 16.03.2024 à 21:34

Nouveau design pour le quartier 9-1-1 / Lone Star !! On attend avec Prof' vos avis dans les commentaires sous la news du quartier

Viens chatter !