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#106 : Effets Secondaires

Après avoir disparue pendant plusieurs semaines, une femme avec une maladie rare refait surface dans la banlieue du Massachusetts et cause inexplicablement une douleur atroce suivie de la mort à tous ceux qu'elle rencontre.

Lorsque la scène de crimes est examinée, des niveaux dangereux de radiation sont détectés et les circonstances inhabituelles entourant l'affaire conduisent les enquêteurs à envisager la piste d'essais illégaux de drogue sur les hommes et peut-être quelquechose d'encore plus sinistre.

Pendant ce temps, Walter est hanté par la barbe à papa, Peter traite une affaire avec Nina Sharp et un moment ahurissant du passé d'Olivia est révélé... 

>> Captures de l'épisode

Popularité


4.38 - 13 votes

Titre VO
The Cure

Titre VF
Effets Secondaires

Première diffusion
21.10.2008

Première diffusion en France
01.07.2009

Vidéos

Fringe 1x06 Olivia's Apartment

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Fringe - 1x06 - Effets Secondaires/The Cure promo néo-zélandaise

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Fringe 1x06 The Cure. Discurso de Olivia a Broyles

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Trailer Fringe 1x06 The Cure

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Descifrando la escena Fringe 1x06 The Cure Subtitulado

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Fringe 1x06 The Cure - Olivia y su padrastro

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Fringe HD 1x06 The Cure - Peter tells Olivia Happy Birthday

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Fringe 1x06 - The Cure. Olivia's speech

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Fringe 1x06 "The Cure" Promo

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The Observer Fringe 1x06 The Cure

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Photos promo

Olivia (Anna Torv) se rend sur la scène de crime suivi de Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson)

Olivia (Anna Torv) se rend sur la scène de crime suivi de Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson)

Nina Sharp (Blair Brown)

Nina Sharp (Blair Brown)

Charlie (Kirk Acevedo) compatit face aux réactions d'Olivia

Charlie (Kirk Acevedo) compatit face aux réactions d'Olivia

Olivia (Anna Torv) montre une photo à Ken Williams (Robert Eli), prouvant qu'il a menti tandis que Peter (Joshua Jackson) attend sur le seuil de la porte

Olivia (Anna Torv) montre une photo à Ken Williams (Robert Eli), prouvant qu'il a menti tandis que Peter (Joshua Jackson) attend sur le seuil de la porte

Olivia (Anna Torv) écoutant les explications de Ken Williams

Olivia (Anna Torv) écoutant les explications de Ken Williams

Des agents du FBI sous combinaison font des analyses sur l'un des corps victime de radiation

Des agents du FBI sous combinaison font des analyses sur l'un des corps victime de radiation

Peter (Joshua Jackson) dans une combinaison spéciale contre les radiations

Peter (Joshua Jackson) dans une combinaison spéciale contre les radiations

Walter (John Noble) enfonce un thermomètre dans l'oreille d'une des victimes

Walter (John Noble) enfonce un thermomètre dans l'oreille d'une des victimes

Peter (Joshua Jackson) demande de l'aide à Nina (Blair Brown) sur l'affaire

Peter (Joshua Jackson) demande de l'aide à Nina (Blair Brown) sur l'affaire

Nina Sharp (Blair Brown)

Nina Sharp (Blair Brown)

Charlie (Kirk Acevedo) annonce à Olivia (Anna Torv) une disparition similaire à leur enquête

Charlie (Kirk Acevedo) annonce à Olivia (Anna Torv) une disparition similaire à leur enquête

Phillip (Lance Reddick), Olivia (Anna Torv), Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson) regardent la scène de crime de l'extérieur à cause des radiations

Phillip (Lance Reddick), Olivia (Anna Torv), Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson) regardent la scène de crime de l'extérieur à cause des radiations

Peter (Joshua Jackson) demande de l'aide à Nina (Blair Brown) sur l'affaire

Peter (Joshua Jackson) demande de l'aide à Nina (Blair Brown) sur l'affaire

Olivia (Anna Torv) dans une combinaison spéciale contre les radiations

Olivia (Anna Torv) dans une combinaison spéciale contre les radiations

Olivia (Anna Torv) et Peter (Joshua Jackson) en combinaison spéciale sur la scène de crime

Olivia (Anna Torv) et Peter (Joshua Jackson) en combinaison spéciale sur la scène de crime

Olivia (Anna Torv), Peter (Joshua Jackson) et Walter (John Noble) attendent près de la voiture que tout soit prêt pour qu'ils puissent travailler sur la nouvelle affaire

Olivia (Anna Torv), Peter (Joshua Jackson) et Walter (John Noble) attendent près de la voiture que tout soit prêt pour qu'ils puissent travailler sur la nouvelle affaire

Olivia (Anna Torv) attend près de la voiture avec sa mallette, prête à travailler sur la nouvelle affaire

Olivia (Anna Torv) attend près de la voiture avec sa mallette, prête à travailler sur la nouvelle affaire

Walter (John Noble) attend de pouvoir se rendre sur la scène de crime tandis que Peter (Joshua Jackson) prépare le matériel

Walter (John Noble) attend de pouvoir se rendre sur la scène de crime tandis que Peter (Joshua Jackson) prépare le matériel

Phillip Broyles (Lance Reddick)

Phillip Broyles (Lance Reddick)

Phillip (Lance Reddick), suivi de Walter (John Noble) entrent dans la tente où sont placées toutes les victimes de radiation

Phillip (Lance Reddick), suivi de Walter (John Noble) entrent dans la tente où sont placées toutes les victimes de radiation

Phillip (Lance Reddick), Olivia (Anna Torv), Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson) regardent la scène de crime de l'extérieur à cause des radiations

Phillip (Lance Reddick), Olivia (Anna Torv), Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson) regardent la scène de crime de l'extérieur à cause des radiations

Phillip (Lance Reddick) et Olivia (Anna Torv) à l'extérieur du restaurant où a eu lieu la scène de crime

Phillip (Lance Reddick) et Olivia (Anna Torv) à l'extérieur du restaurant où a eu lieu la scène de crime

Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson) regardent à l'intérieur du restaurant, lieu de la scène de crime

Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson) regardent à l'intérieur du restaurant, lieu de la scène de crime

Walter (John Noble), Peter (Joshua Jackson) et Olivia (Anna Torv) observent le corps de la victime qui avait le plus gros taux de radiation

Walter (John Noble), Peter (Joshua Jackson) et Olivia (Anna Torv) observent le corps de la victime qui avait le plus gros taux de radiation

Olivia (Anna Torv), Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson) entrent dans la tente où sont placées toutes les victimes de radiation

Olivia (Anna Torv), Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson) entrent dans la tente où sont placées toutes les victimes de radiation

Olivia (Anna Torv) et Peter (Joshua Jackson) devant la porte de la maison de la famille d'une des victimes

Olivia (Anna Torv) et Peter (Joshua Jackson) devant la porte de la maison de la famille d'une des victimes

Walter (John Noble) s'approche des fils électriques et fredonne le bruit qu'il entend tandis qu'Olivia (Anna Torv) et Peter (Joshua Jackson) se préparent pour la nouvelle affaire

Walter (John Noble) s'approche des fils électriques et fredonne le bruit qu'il entend tandis qu'Olivia (Anna Torv) et Peter (Joshua Jackson) se préparent pour la nouvelle affaire

Olivia (Anna Torv) s'approche de Walter, exaspérée de l'entendre fredonner

Olivia (Anna Torv) s'approche de Walter, exaspérée de l'entendre fredonner

Olivia (Anna Torv) regarde les fils à haute tension et s'approche de Walter tandis que Peter (Joshua Jakckson) prépare le matériel pour la nouvelle affaire

Olivia (Anna Torv) regarde les fils à haute tension et s'approche de Walter tandis que Peter (Joshua Jakckson) prépare le matériel pour la nouvelle affaire

Olivia (Anna Torv) se rend sur la scène de crime suivi de Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson)

Olivia (Anna Torv) se rend sur la scène de crime suivi de Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson)

Phillip (Lance Reddick), Olivia (Anna Torv), Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson) regardent la scène de crime de l'extérieur à cause des radiations

Phillip (Lance Reddick), Olivia (Anna Torv), Walter (John Noble) et Peter (Joshua Jackson) regardent la scène de crime de l'extérieur à cause des radiations

Walter (John Noble), Peter (Joshua Jackson) et Olivia (Anna Torv) observent le corps de la victime qui avait le plus gros taux de radiation

Walter (John Noble), Peter (Joshua Jackson) et Olivia (Anna Torv) observent le corps de la victime qui avait le plus gros taux de radiation

Charlie Francis (Kirk Acevedo)

Charlie Francis (Kirk Acevedo)

Walter (John Noble) dans une combinaison spéciale contre les radiations

Walter (John Noble) dans une combinaison spéciale contre les radiations

Walter (John Noble) dans une combinaison spéciale contre les radiations

Walter (John Noble) dans une combinaison spéciale contre les radiations

Olivia (Anna Torv) dans une combinaison spéciale contre les radiations

Olivia (Anna Torv) dans une combinaison spéciale contre les radiations

Olivia (Anna Torv) dans une combinaison spéciale contre les radiations

Olivia (Anna Torv) dans une combinaison spéciale contre les radiations

Peter (Joshua Jackson) demande de l'aide à Nina (Blair Brown) sur l'affaire

Peter (Joshua Jackson) demande de l'aide à Nina (Blair Brown) sur l'affaire

Plus de détails

Scénaristes : Felicia D. Henderson, Brad Caleb Kane

Réalisateur : Bill Eagles

Guest : Chris Eigeman (David Esterbrook), Marjan Neshat (Claire Williams), Alok Tewari (Dr. Sanjay Patel), Maria Dizzia (Emily Kramer), Robert Eli (Ken Williams), Lisa Emery (Paula Kramer), William Hill (Officer Marty)

MILFORD, MASSACHUSETTS
Il fait nuit, dans la rue une camionnette déboule pneus crissant. Deux hommes en combinaison de défense et d'un masque à gaz descendent de la camionnette et en sortent de l'arrière un corps. Ils le jettent au sol, le laissant. C'est une femme, elle titube, la camionnette démarre. Elle est seule dans les rues manquant de se faire renverser par une voiture. Elle entre dans un restaurant, le Holly's Diner. Le serveur lui demande si elle veut le menu mais elle semble malade toussant et regardant dans le vide. Il remarque qu'elle ne va pas bien, lui demande si tout va bien. Le serveur va lui chercher de la soupe de légumes car personne n'aime la soupe à l'oignon du cuistot, il pense qu'elle a besoin d'aide et fait appeler la police par le cuistot. Elle mange silencieusement puis il remarque les marques sur ses mains. Il lui demande ce qui est arrivé mais elle ne s'en souvient plus. Au même moment le policier entre dans le restaurant, le serveur à l'air de le connaître, il s'appelle Marty. Il s'approche de la jeune femme en commandant un soda. Il essaie de savoir pourquoi elle est là, où se trouve sa maison mais elle commence à paniquer en disant qu'elle ne sait pas, qu'ils lui ont fait du mal, qu'ils lui ont donné des médicaments rouges. Marty essaie de savoir qui mais elle répond qu'ils ne lui ont pas dit ! Le policier tente de la faire venir avec lui, qu'il pourra l'aider mais elle refuse, panique et dans l'affolement le policier est obligé de lui passer les menottes. D'un seul coup, le serveur ressent une douleur vive à la tête, ses yeux sont ensanglantés, il saigne, se tord de douleur puis c'est tout le monde. Marty a le temps d'appeler les secours mais le restaurant est une véritable scène d'horreur. Les gens tombent tous un par un, saignant des yeux et de la bouche, se tenant la tête, hurlant de douleur jusqu'à ce qu'ils finissent par exploser laissant le restaurant dans une marre de sang...

GENERIQUE...

Sur la scène de crime.
Retrouvons notre trio de choc. Walter semble préoccupé par le bruit d'un pilonne électrique qu'il se met à refaire par un « Mmmmmmmmm », ce qui énerve  Olivia aujourd'hui et fait sourire Peter  puisque c'est une berceuse par rapport à sa récitation du nombre pi tous les soirs ! Peter remarque qu'Olivia est énervée et elle répond qu'aujourd'hui elle est de mauvaise humeur. Walter se met alors à faire son analyse psychologique, Peter l'arrête à temps lui disant qu'elle préférait quand il fredonnait !
Dans le restaurant, des agents en combinaison de défense et masques à gaz examinent les cadavres sous les yeux, de l'extérieur, de Broyles, Olivia, Walter et Peter. Broyles fait le topo de la situation : l'évènement a eu lieu il y a 6 heures, des gens ont été exposés à un taux de radiation très élevé. La jeune femme Emily Kramer, a été vue pour la dernière fois il y a deux semaines, portée disparue dont la théorie de la fugue est réfutée par les parents. Curieusement le taux de radiation dans le corps d'Emily est 3 fois supérieur aux autres. Il demande alors à Walter s'il a déjà une théorie ? Il dit que oui et veut une combinaison blanche pour entrer.

Ils entrent dans le restaurant munis des combinaisons et masques à gaz. Walter ouvre le sac où se trouve la jeune femme, ils sont choqués du carnage observé : le cadavre n'a plus de tête ! Alors il étudie les marques sur les poignets de la jeune femme et il en déduit qu'elle était malade : lymphome de Bellini. En effet, des contusions sur son cou et ses poignets. C'est une maladie auto-immune, incurable, qui détruit ses propres muscles et organes. Mais il n'avait jamais vu de malade de Bellini perdre la tête et le pire est qu'elle était en rémission ! Comment est-ce possible ?

Walter s'approche du policier, se muni d'un pique et traverse son crane par l'oreille. Il relève 31°car c'était un thermomètre. Sa tête a bouilli ! Walter leur dit qu'il a besoin de ses corps et de la tête dans son labo. Il y a 3 questions qu'il va falloir se poser : s'il n'y a pas de traitement comment était-elle en rémission et qu'est-ce qui c'est exactement passé ici ? Peter fait remarquer que cela n'en fait que 2 ! Walter rajoute : Puis-je avoir de cette soupe à l'oignon qui a l'air délicieuse ?


PATEL HEALTH CARE
Olivia rencontre Nadim Patel. Elle le remercie de prendre du temps pour lui parler. Elle lui annonce la mort d'Emily. Il est au courant pour la maladie d'Emily et Olivia en profite pour lui demander comment pouvait-elle être en rémission ? Médicalement il n'y a pas d'explication, elle n'a même pas été exposée à des radiations. Le docteur va lui donner son dossier pour l'aider.

Laboratoire du Dr Bishop.
Walter et Peter sont en train d'étudier un corps sans tête tout en discutant avec Astrid. Olivia les rejoint et demande ce qu'ils ont trouvé : la femme a des marque sur ses bras, ce qui explique qu'elle n'a pas fuguée et qu'elle était détenue prisonnière. Et des marques de piqûres sous-cutanées, surement un traitement par intraveineuse. Olivia demande alors si celui qui la détenait captive la droguait ? Walter  dit que oui et pas de manière agréable ! Ça ne ressemble à rien de ce qu'il a déjà pu voir ! Olivia semble perturbée, Peter lui demande si tout va bien. Mais elle demande si elle le devrait ? S'est elle échappée ? Selon Walter, il y a 2 méthodes distinctes dans l'expérimentation scientifique : essais en laboratoires et essais sur terrain. Astrid pense qu'ils l'ont laissé partir volontairement. Les personnes voulaient s'assurer que ce qu'ils ont fait fonctionne ! Le téléphone d'Olivia sonne. Elle s'écarte, on comprend que c'est Charlie. Walter continue sa théorie en observant Olivia : il en déduit qu'il y a quelque chose de nouveau ! Certainement une nouvelle victime !

ACTION, MASSACHUSETTS
Olivia a rejoint Charlie au domicile du mari de la nouvelle victime. Claire Williams disparue depuis 4 heures et atteinte du Syndrome de Bellini. Olivia se demande alors si c'est une coïncidence ! Charlie lui demande si elle va bien en même temps qu'il sonne à la porte. Il a compris : une jeune femme, ce qu'ils lui ont fait et ça arrive aujourd'hui. Charlie lui demande comment elle le ressent. Mais Olivia lui dit que tout va bien sans vraiment le regarder. Il en profite pour lui souhaiter un joyeux anniversaire même si elle n'aime pas le fêter.
La porte de la maison s'ouvre. Olivia demande si elle s'adresse à Ken Williams. Tout de suite, il demande si Claire a été retrouvé mais ils n'ont pas de réponse, ils sont là pour avoir des informations et lui poser plusieurs questions. Ils demandent s'il connaît Emily en lui montrant une photo d'elle mais il pense que non. M. Williams est paniqué et semble inquiet. Il raconte les douleurs dans sa tête, ce qu'ils ont traversé à cause de la maladie, leur mariage. Elle était en rémission il y 6 semaines. C'est un miracle qu'elle soit en vie. Il les supplie de retrouver sa femme !

Laboratoire.
Gros plan sur un écran, on peut reconnaître Claire. Elle se trouve dans un laboratoire, sa vision est trouble mais on voit une femme en combinaison et masque à gaz s'approcher d'elle alors qu'elle est allongée et lui prélever de son sang. Claire panique, elle pleure, la supplie de ne pas lui faire de mal. La femme sort et on voit sur un écran Claire allongée sur la table et attachée. Un homme l'observe sur plusieurs écrans, tenant des photos de la scène du crime au Holly's Diner. Le femme le rejoint, enlève son masque. Il demande si elle est prête car celle la est la bonne et la femme répond encore mieux.

Laboratoire du Dr Bishop.
Pour comprendre ce qu'il c'est passé dans le restaurant, Walter va utiliser M. PAPAYE (une papaye déguisé en M. PATATE !!!! ah ce Walter !) Il le met sous une cloche en verre et fait une expérience. On peut voir les mêmes symptômes qui sont arrivés aux victimes du restaurant : il se vide de son jus par les yeux (sang) puis M. PAPAYE explose ! Ce qui fait même réagir Jean qui se trouve derrière aux ! Olivia n'en revient pas c'est ce qui est arrivé aux personnes du restaurant ! Walter explique sa théorie : le rayon émet des ondes de haute énergie qui font vibrer rapidement les molécules de M. PAPAYE. Ce qui cause une friction et provoque de la chaleur ! Peter explique que c'est le principe d'un four à micro-onde ! Dans ce cas Emily était le four. Et comment Emily peut cuire les gens ? Walter a trouvé dans son sang des traces d'isotopes radioactifs : Strontium 90. Il pense que ces capsules microscopiques sont faites pour libérer la juste quantité de radiation à un certain moment pour la soigner. Une sorte de chimio à retardement. Walter approuve mais dans le cas d'Emily, le traitement peut également la transformer en arme, ce qu'on lui a injecté dans le sang a fait éclater toutes les cellules en même temps, envoyant un souffle de micro-onde. Et si on pense que sa tête est la source d'énergie, c'est ce qui a causé sa perte.

Olivia s'en va parler à la famille d'Emily suivi de Peter mais Walter lui demande de lui ramener de la barbe à papa, bleue pas rose !

Domicile d'Emily Kramer.
Olivia et Peter sont dans la voiture devant la maison de la famille d'Emily. Peter fait part de ses inquiétudes à Olivia concernant l'affaire et le lien avec le Dessein. Il se demande si ces gens préparent quelque chose ? Il semblerait que la famille de la victime s'est rassemblée afin de fêter les funérailles de leur fille. Olivia rentre dans la maison et sans même se demander quoique se soit, elle monte à l'étage, dans la chambre de la jeune femme. Peter essaie de l'en empêcher mais au lieu de cela elle l'entraine avec elle dans la fouille de la chambre afin de l'aider à trouver quelque chose. La mère déboule dans la chambre en demandant ce qu'ils fabriquent ici, ce qu'ils veulent. Olivia s'excuse mais elle tente de lui expliquer les raisons de leur intrusion. La vie d'une femme dans le même cas que sa fille est compté. Elle s'appelle Claire Williams et la femme semble la connaître ! Elles étaient amies sa fille et elle. Elle lui montre même une photo de sa fille avec Claire et son mari !

ACTION, MASSACHUSETTS
Direction le domicile de M. Williams à qui Olivia demande pourquoi il leur a menti ! Il répond qu'ils ont rencontrés Emily à l'hôpital en attendant des tests sanguins. Elles ont discuté de leur maladie et  qu'il fallait un traitement à Claire. Parmi la communauté des personnes atteintes par la maladie, il n'en comptait que 3000 dans le pays. Pas assez intéressant pour les entreprises pharmaceutiques. Ainsi Claire et Emily s'auto médicamentaient ! Il y a 3 mois ils ont trouvé un remède : les capsules radioactives à retardement ! Elle lui demande le nom des autres patientes mais M. Williams leur répond qu'il ne les connaît pas, mais d'essayer de voir son médecin, le Dr Nadim Patel. Il lui reste par chance un échantillon du remède.

Laboratoire.
La femme en combinaison est en train d'injecter un sérum dans la perfusion de Claire qui lui demande ce qu'elle est en train de lui faire. La femme lui répond qu'ils connaissent bien sa maladie et ils savent que cette injection va lui faire du bien (sérum rouge) mais que l'autre injection (sérum bleu) va la rendre spéciale.

PATEL HEALTH CARE
Olivia vient dire au Dr Patel qu'ils sont au courant de toute cette histoire et elle veut des noms. Il lui donne le nom d'une entreprise pharmaceutique : Intrepus. Mais Olivia veut des noms.

Le Dr se retourne et sort une arme. Il menace Olivia en lui disant si elle désire des noms ? David Esterbrook. Le ton monte et le Dr se tue devant les yeux d'Olivia.

Fédéral Building.
Olivia arrive à son bureau et regarde son courrier. Charlie lui annonce qu'il a trouvé David Esterbrook. Il dirige la division pharmaceutique d'Intrepus et d'après les comptes il fait parti d'un lobby qui fait pression sur le Congrès pour autoriser Intrepus à réaliser des recherches très controversées comme la thérapie génique prénatale, l'étude d'hybride humain-animal, la guerre bactériologique. Il est à Manhattan aujourd'hui pour un forum. Mais il est intouchable ! Olivia veut tout de même y aller et se rend ainsi au forum. Elle se fait passer pour quelqu'un d'autre, une étudiante. Ce qui fonctionne puisqu'il lui parle. Mais Olivia se fait un plaisir de lui dire qui elle est et qu'elle a obtenu ce qu'elle voulait. Mais Esterbrook la menace !

HARVARD UNIVERSITY
Broyles intercepte Olivia et lui dit qu'elle a dépassé les bornes avec Esterbrook. Ils doivent être irréprochables s'ils veulent continuer d'agir dans cette unité. Elle a laissé interférer ses sentiments et ça ne plait pas à Broyles.

Laboratoire.
La femme fait rentrer un rat dans la pièce où se trouve Claire. Esterbrook lui demande si elle est prête. Elle répond que oui. Les capsules pourront être déclenchées à distance. Elle pourra être transportée demain. Esterbrook dit qu'il appelle le client pour la livraison. A l'intérieur, le rat saigne des yeux et va mourir, éclaté, sous les draps de Claire.

HARVARD UNIVERSITY
Laboratoire du Dr Bishop.

Olivia dit à Peter que la seule façon de résoudre l'affaire est de s'approcher d'Esterbrook mais il est intouchable. L'homme est plus blanc que neige.
Peter lui dit qu'ils avancent, que Walter a réussi à isoler l'isotope dans le sang d'Emily mais qu'il a été distrait par la licorne dans le labo ! Olivia n'est pas d'humeur à plaisanter et est même désagréable avec Peter. Il fini par lui demander ce qu'il se passe car il semblerait que quelque chose la préoccupe en dehors de Claire Williams. Elle s'excuse et lui raconte : elle avait un beau-père qui battait sa mère mais elle n'a jamais appelé la police. Un jour il l'a frappé si fort qu'il lui a cassé le nez. Olivia avait 9 ans. Il est parti, sa mère pleurait et quand il a fait demi-tour et qu'il a ouvert la porte elle appuya sur la gâchette de l'arme qu'il gardait à la maison et appuya encore mais elle ne l'a pas tué ce qu'elle regrette aujourd'hui car il est dehors, faisant du mal à d'autres personnes. Et pour lui dire qu'il est en vie, tous les ans il lui envoie une carte d'anniversaire juste pour lui faire savoir...

Peter lui conseille d'aller voir Nina Sharp de Massive Dynamic car personne n'est intouchable et qu'elle doit avoir quelque chose sur Esterbrook. Mais Olivia refuse car de toute façon elle ne l'aidera pas, pour quelle raison ?

CHARIOT EQUESTRIAN CENTER
Peter rend une visite à Nina Sharp qui semble déjà le connaître. Il lui demande de lui dire où se trouve l'endroit des expériences d'Esterbrook. Mais Nina parle du passé à Peter, en lui avouant qu'elle et son père étaient proches quand ils étaient jeunes et qu'elle se souvient des moments passé avec Peter. Ensuite elle lui montre qu'elle sait des choses sur lui et elle lui propose un marché : elle accepte de lui donner cette information en échange de quoi elle fera appelle à ses faveurs à un moment donné sans qu'il ne pose de question.

Laboratoire du Dr Bishop.
Walter trouve la substance qui déclenche les capsules : le Méthyleugenol. C'est la substance qu'ils injectent (la bleue) et qui est responsable de l'arôme de la Jacinthe. Peter revient et demande alors combien de temps pour fabriquer le remède. Walter y est presque ! Il cherche Olivia qui s'est isolée dans les couloirs. Peter la trouve assise la tête entre ses mains, complètement désemparée. Elle remet en question le monde cruel d'aujourd'hui et demande à Peter comment ils en sont arrivés là. Peter répond : 5620 Stapleton Avenue. C'est le complexe où Claire Williams est retenue prisonnière. Olivia comprend alors qu'il a été voir Nina et lui demande comment il a pu faire ça. Mais Peter ne lui laisse pas le temps de savoir, il lui dit que les isotopes radioactifs ont une signature thermique qui est visible grâce à des satellites espions. Un ami à Peter du Bureau de Reconnaissance Nationale l'a retrouvé. Olivia hallucine : Peter a un ami au BRN ? Mais il lui dit en fait qu'il a un ami qui a piraté leur système de contrôle. Olivia doute encore, et si l'information était mauvaise ? Mais Peter insiste, l'information est bonne ! Elle lui fait confiance et appelle Charlie en disant qu'elle a une piste solide...
Retour dans le laboratoire du Dr Bishop. Olivia est toujours au téléphone, elle veut une équipe d'intervention prête à tout. Elle confirme à Charlie l'histoire des Isotopes, de la signature thermique. Walter est sur le point d'intervenir en disant que les isotopes ne donnent pas de signature thermique mais Peter l'en empêche et lui demande où il en est. Walter comprend et lui donne une seringue avec l'antidote. Il la donne à Olivia qui doit bien l'injecter dans son système sanguin, dans la jugulaire de préférence.

BORD SUD DE FRAMINGHAM
L'équipe d'intervention entre dans les locaux. Ils arrêtent des médecins, l'intervention est assez musclée. Olivia et ses hommes progressent dans les couloirs quand un agent se fait tirer dessus. Il est blessé à la jambe. Olivia tue l'homme qui vient de tirer. Elle continue seule au sous-sol pour retrouver Claire. La femme du laboratoire entend l'intervention et le FBI arriver, elle appuie sur un bouton d'urgence, ce qui provoque la fermeture de la pièce et le déclenchement de la libération des capsules chez Claire. Olivia ouvre le sas de communication et lui met la seringue dedans. Claire doit atteindre la seringue très vite car elle commence à avoir mal à la tête. Olivia insiste et dit à Claire de s'injecter ce produit, qu'elle ne peut pas entrer. Mais Claire souffre à un tel point qu'elle en est paralysée. Olivia l'encourage encore et Claire se hisse jusqu'à la porte, prend la seringue difficilement dans sa main mais elle se met à convulser. Olivia lui crie encore d'essayer et tout en convulsant, les yeux de Claire se mettent à saigner. C'est presque trop tard pour l'injection et dans un sursaut, Claire se plante la seringue dans la jugulaire, ce qui lui sauve la vie !

INTREPUS
Olivia vient arrêter David Esterbrook mais celui-ci la menace encore. Elle ne se démonte pas et lui passe les menottes et lui demande ce qu'il aura à dire aux journalistes qu'elle a prévenus et qui l'attendent à la sortie...

Fédéral Building.
Olivia regarde toujours son courrier et toujours pas de carte. Elle rejoint Broyles dans son bureau. Il n'a pas l'air enchanté de ce qu'Olivia a fait. Elle lui explique que même s'il trouve qu'elle a agit en fonction de ses émotions, elle continuera à le faire car c'est ce qui la motive. Ça l'aide à se mettre à la place des victimes. Elle pense que ça fait d'elle un meilleur agent ! Donc s'il a un problème avec ça, elle s'excuse. Elle lui dit qu'il peut la virer mais espère qu'il ne le fera pas. Broyles lui confirme qu'elle ne s'en tirera pas aussi facilement...Il veut la voir demain matin !

Voiture d'Olivia.
Elle écoute les informations et en entendant que les actions de Massive Dynamic ont pris 12% à cause de l'arrestation d'Esterbrook, Olivia comprend et va retrouver Peter.

Devant l'Hôtel des Bishop.
Olivia y attend Peter. Celui-ci rentre avec son père qui croit qu'Olivia s'est enfermé en dehors de chez elle ! Peter lui rappelle qu'ils sont devant leur hôtel. Olivia veut parler à Peter. Walter monte et juste avant de monter Peter lui rappelle que ce soir sa brosse à dent est la rouge ! Blanc pour Walter dit-il !
Une fois seuls, il demande si tout va bien. Ils vont s'asseoir. Olivia lui dit qu'elle sait d'où il tient ses informations, au sujet de Claire Williams. Mais elle lui demande quel était le prix, que voulait Nina Sharp en retour ? Rien de fâcheux, lui répond Peter puisqu'elle à l'air inquiète. Mais Olivia n'est pas dupe. Peter lui dit de ne pas s'inquiéter pour lui, qu'il est un grand garçon. Elle a fait attention à lui donc il lui renvoie l'ascenseur ! Ils ont un air compatissant l'un envers l'autre. Ils se regardent longuement droit dans les yeux jusqu'à ce qu'Olivia le remercie. Peter lui demande s'il n'y avait pas de lettre aujourd'hui. Elle répond que non.  Peter la regarde intensément en lui souhaite alors un joyeux anniversaire ! Elle semble touchée, reste un moment immobile, puis décide de se lever et dit à Peter qu'il devrait plutôt remonter avant que Walter ne s'endorme dans son lit ! Peter se lève et en s'approchant d'elle, il lui confirme qu'en fait il l'a déjà fait auparavant, pendant qu'il dormait ! Et prés de son oreille, Peter lui dit que se n'est pas le réveil idéal... Olivia sourit et s'en va en lui disant bonne nuit sous les yeux de Peter qui se retourne pour l'observer...

Domicile d'Olivia.
Elle rentre de sa journée et ferme la porte. Elle tombe sur son courrier. Une lettre l'attend, ou plutôt une carte d'anniversaire qu'elle ouvre tout en regardant autour d'elle s'il y a quelqu'un. Elle semble inquiète. En effet, elle ouvre la carte et lit « Thinking of you » (je pense à toi) ! Olivia sait exactement de qui provient la carte...

FIN DE L'EPISODE

 

Le script provient du site : FRINGEPEDIA

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Holly's Diner - Milford, MA

(a white van dumps Emily Kramer in the street and drives off. she finds a late night diner, wanders in and is greeted by the waiter)

BEN: (to Emily) Hey do you need a menu? You okay? Do you want some food? There's a wicked good vegetable soup. (gets a nod and walks back to the chef) Hey give me a soup.

GARY: Onion?

BEN: No. Vegetable. No one likes the onion. And call Marty would you?

GARY: Marty? How come?

BEN: There's some woman here who might be in trouble. She might need some help.

BEN: (walks back to Emily) Here you go.

EMILY KRAMER: Thank you.

BEN: I used to love those crackers. When I was kid my mom would always get pissed at me because whenever we went out to eat I'd always eat like three packs before the food came and then I'd be stuffed.

BEN: What happened there? Not that it's any of my business. I'll leave you alone if you like.

EMILY KRAMER: I'm trying to remember. I was at Thurber's.

BEN: Hey Marty.

MARTY PITTS: I'll just have a soda. How you doing tonight? You live around here?

EMILY KRAMER: I do. I live in the area.

MARTY PITTS: Haven't seen you around.

EMILY KRAMER: I know I was born in Boston.

MARTY PITTS: Oh yeah? you were born there? So, uh, where do you live now? Where's home?

EMILY KRAMER: I don't remember. They... They did things.

MARTY PITTS: Who did things?

EMILY KRAMER: I-- I don't-- I don't know. They-- They gave me a red medicine.

MARTY PITTS: Yeah? So, uh, what was the red medicine?

EMILY KRAMER: They didn't tell me.

MARTY PITTS: Okay, that's all right.

EMILY KRAMER: And, um, a blue one. There was blue. They-- They confused me. They...hurt me and--

MARTY PITTS: Ma'am, I think you should come with me.

EMILY KRAMER: No.

MARTY PITTS: I can help you.

EMILY KRAMER: No! no no no

MARTY PITTS: You're not in any trouble.

EMILY KRAMER: No stop--stop it!

MARTY PITTS: You need to talk to somebody. (trying to handcuff her)

EMILY KRAMER: Stop it!

MARTY PITTS: This is Officer Pitts. I've got a 5150. Can you make sure that Hannah's available tonight please.

BEN: Aah! (becomes ill and collapses)

MARTY PITTS: Ben. Ben! (everyone become violently ill)

MARTY PITTS: I need an ambulance at the diner right away! Right now! (everyone starts bleeding from the eyes and ears) What the hell is this?!

(everyone screams, collapse and die. Emily's head explodes offscreen)

 

ACT I

 

Holly's Diner - Investigated

(forensics and the science team gather outside. Walter hums like the nearby transformer)

PETER: (to Olivia) What?

OLIVIA: Oh, that doesn't bother you?

PETER: Are you kidding? That man falls asleep counting PI to the one hundred first digit. That's soothing.

OLIVIA: Walter!

WALTER: Was I humming? I thought it was in my head.

OLIVIA: It wasn't.

WALTER: Forgive me Olivia... nothing sings like a Kilovolt. Unique pitch. Nothing else in nature quite like it.

OLIVIA: I'm sure you're right.

PETER: What's up? What's on your mind?

OLIVIA: Short fuse today, I guess.

WALTER: Indeed, the tension in your voice indicates that you're carrying a heavy psychic burden. Tortured by the depths of some --

PETER: Hey Walter, I think she liked it better when you were humming.

BROYLES: The incident occurred approximately six hours ago. All we've been able to determine so far is that they were exposed to high levels of radiation. Emily Kramer. Last night was the first night that anyone had seen her in two weeks - seem she was reported missing by her parents. Police officer inside responded to a psych disturbance, which would explain why we found her in handcuffs.

OLIVIA: You think she was a runaway?

BROYLES: Her parents say no. They say she was perfectly happy. In fact, she had just been accepted to a masters program she was excited about. Curiously, the level of radiation coming from Emily's body is almost three times as great as the rest.

OLIVIA: Are you saying she is the source?

BROYLES: Don't know. Doctor Bishop, any thoughts?

WALTER: Yes... where can I get one of those white suits? (Regards the Hazmat suits worn by science team)

(inside the diner)

PETER: Oh... ah... oh, yeah... there's no head.

WALTER: She was sick. Most like Bellini's Lymphocemia. (inspects Kramer's arms) striped bruising on her neck and upper arms.

OLIVIA: You know what he's talking about?

PETER: Bellini's Lymphocemia. It's an auto-immune disease. Irreversible. The body destroys its own muscles and organs.

OLIVIA: Meaning it's fatal.

PETER: Yeah.

WALTER: Though I've never seen Bellini's cause a victim to lose her head. And what's more curious - this woman seems to have been in remission. Cured even... the rash appears to be healing. Bruises receding.

PETER: How do you cure a disease that is incurable?

WALTER: I haven't the slightest idea, though I myself once cured this one in a dream. Opium. Fantastic stuff. Of course I forgot it as soon as I woke up. (he jams a meat thermometer into Pitt's brain through the ear)

PETER: Uhh! Thanks for the warning.

WALTER: One hundred twenty one degrees... that's counter-indicative for a hemorrhagic tumor. Most likely water molecules excited all at once.

PETER: He means the guys brain was boiled.

WALTER: Like a Maine lobster. I need this body and the headless one taken back to my lab.

OLIVIA: Walter - her disease... If there's no cure --

WALTER: Well, that's the question. And one which we should pose to whoever was treating her. Which makes three questions. The other one being, what exactly happened here?

PETER: That's only two questions.

WALTER: Oh... is it? Oh, the third question! Um, could I get some of this onion soup? It looks delicious.

 

Patel Health Care Interview

NADIM PATEL: Agent Dunham? Nadim Patel. Pleasure to meet you.

OLIVIA: Thank you, thank you very much for taking the trouble to talk to me.

NADIM PATEL: Of course. I've been told you have news about Emily Kramer.

OLIVIA: Unfortunately, I do. Emily was found dead last night.

NADIM PATEL: What? How?

OLIVIA: I'm not at liberty to discuss that with you.

NADIM PATEL: Forgive me. I'm just... emotional investment in patients. It's an occupational hazard. Her poor parents must be devastated after everything they've already been through.

OLIVIA: Yeah, and I hate troubling you about this, but, we understand that Emily was suffering from a fatal disease that had recently gone into remission.

NADIM PATEL: That's right.

DUNHAM: (hesitates) Do you have any idea how that's possible?

NADIM PATEL: Medically, no.

OLIVIA: Were you treating her with any sort of radiation therapy?

NADIM PATEL: Radiation? No, why?

OLIVIA: The... the circumstances surrounding Emily's death were unusual. And it's possible that her condition may have been a factor.

NADIM PATEL: I'll get you her records if that'll help.

OLIVIA: Yeah.

NADIM PATEL: She was finally starting to live again.

 

Walter's Lab - Performing Autopsy

PETER: Do I really need to be here? Couldn't you just use a clamp?

WALTER: Of course I could, but I enjoy the company. Quality time, they say.

PETER: Yeah, 'cause this is just like throwing around the old pigskin.

ASTRID: What's that smell?

WALTER: Hyacinth, my third favorite flower. Associated in mythology with rebirth, which in this case is cruelly ironic.

ASTRID: It's coming from her?

WALTER: Indeed, which indicates either a mutation at the genetic level, or she was eating flowers. Perhaps her perfume.

OLIVIA: How's it coming?

WALTER: Oh, Olivia, join us. We've learned some things.

PETER: We don't think she ran away.

WALTER: Ligature marks.

OLIVIA: So she was being held against her will.

WALTER: Either that, or she had a proclivity for sexual bondage. Scientific observation, not a judgment. Some of my fondest memories --

PETER: Oh Walter, stop! Wherever that's going is just wrong.

WALTER: (points to body) There's also this. Subcutaneous injection marks. She was being given medicine intravenously.

OLIVIA: So, whoever was holding her captive was giving her drugs.

WALTER: Yes. But not the enjoyable kind. In fact, quite unlike anything I've ever seen before.

PETER: (to Olivia) You okay?

OLIVIA: Should I be? So, how'd she end up in the diner?... Did she escape?

WALTER: Perhaps not. There are two distinct methods in scientific experimentation. Lab trials or field trials.

ASTRID: You're suggesting they may have let her go on purpose?

PETER: Whoever did this wanted to make sure what they did to her was working.

OLIVIA: So there was something inside her that killed those people at the diner... in her.

WALTER: Noggin? -- I am not sure yet. Just a theory, obviously I'll be more certain once we identify the substance

OLIVIA: (answering phone) ...sorry

WALTER: ...or when whoever did this...

OLIVIA: (on cell phone) Hey, Charlie.

WALTER: ...tries to repeat their results.

ASTRID: You mean if they take another woman.

WALTER: Judging by Agent Dunham's body language, I'd say she is receiving that very news.

OLIVIA: (to Charlie) Okay.

 

The Williams' House - Acton, MA

CHARLIE: Missing persons called in another case four hours ago. Her name is Claire Williams. She was diagnosed with Bellini's Lymphocemia three years ago.

OLIVIA: Someone's targeting people with the disease?

CHARLIE: That... or it's one hell of a coincidence. Hey, Liv. I get it.

OLIVIA: You get what?

CHARLIE: Young woman, what was done to her. You know, this coming your way... today of all days.

OLIVIA: (rings the doorbell) It's okay. I'm okay.

CHARLIE: Listen, I know you don't like to celebrate, but happy birthday.

OLIVIA: (door is answered) Ken Williams? Olivia Dunham, Charlie Francis, FBI.

KEN WILLIAMS: Claire... did you find her?

CHARLIE: I am afraid we don't have any new information. But we do need to ask you a few questions.

(inside the house a photo is shown)

CHARLIE: Her name is Emily Kramer. She suffered from the same disease as you wife. You've seen her before?

KEN WILLIAMS: Another case? What -- what happened to her?

OLIVIA: Do you know her, Mister Williams?

KEN WILLIAMS: No, I -- I don't think so. We don't know anyone else with Bellini's... I mean, what we went through fighting Claire's disease... and the constant pain... when the lesions started appearing, she stopped going out. The damn disease almost took everything from us, even our marriage. And then... it was like a miracle.

OLIVIA: A miracle?

KEN WILLIAMS: She started getting better. The pain went away.

OLIVIA: She went into remission?

KEN WILLIAMS: About six weeks ago. She was herself again. And now... please find my wife. Please find her for me.

 

Easterbrook's Private Lab - Framingham, MA

(Claire's monitor beeps. her vision clears. she sobs)

CLAIRE WILLIAMS: What's happening?

(Sarnoff adds a colorful drug to her treatment)

CLAIRE WILLIAMS: Please don't hurt me.

(Sarnoff leaves the room. Esterbrook studies her on the monitor)

DAVID ESTERBROOK: The last one was a test. This one counts. Is she a candidate?

ELIZABETH SARNOFF: Even better.

DAVID ESTERBROOK: Let's get started then.

(Claire begins to panic)

 

ACT II

 

Walter's Lab - Papaya Demo

WALTER: To understand what happened at the diner - we'll use Mister Papaya. Clear!... This is upsetting because he is the friendliest of fruits. (waiting)... and we have GOO-ification.

ASTRID: Is that the scientific term?

WALTER: Wait. The show's not over yet. (the papaya explodes)

OLIVIA: Is that what you think happened to the people of the diner?

WALTER: That beam emits high energy microwaves which cause Mister Papaya's molecules to vibrate rapidly causing friction and producing heat.

PETER: It's like how a microwave oven cooks food. Only in the Emily Kramer case... she was the oven.

ASTRID: But then what killed Emily?

WALTER: This demonstration is far more effective with living tissue. I have some expendable gerbils in the back.

OLIVIA: No.

WALTER: Oh it's no trouble, I'm sure you'd like it.

PETER: Walter, just drop it.

ASTRID: Wait, am I missing something? How is it that Emily is, um, cooking people?

WALTER: In her blood I found traces of radioactive isotopes, Strontium Ninety. I believe that these microscopic capsules are designed to release just the right amount of radiation at specific times - to cure her disease.

OLIVIA: So you think these capsules saved her life.

PETER: Think of it like time released chemotherapy.

WALTER: Oh yes, yes but, in Emily's case, the cure are also made her a perfect candidate for weaponization. Whatever was injected into her bloodstream caused these capsules to burst all at once sending out a microwave blast and perhaps given her own head was the source of energy - kaboom.

OLIVIA: So Emily's rheumatologist, Doctor Patel would he have access to these sorts of isotopes?

PETER: It's doubtful - they only use them in a couple of therapies and they are really strictly regulated, why? You think Patel had something to do with this?

OLIVIA: I don't know, but eighty three percent of kidnap victims are abducted by someone they know. I'm gonna go and talk to Emily Kramer's parents.

PETER: I'll come with you.

WALTER: Oh Peter! If you're going out, could you bring me back some cotton candy?

PETER: Cotton candy?

WALTER: Yep... and Blue! Not pink. I've had a craving. Must be the Hyacinths. Lovely blue flowers.

 

Emily Kramer's House - Looking for Clues

PETER: You're probably way ahead of me on this already, but I'm noticing certain uncomfortable similarities between this and some of the other incidents we've been covering lately. More humans, being used as Guinea pigs. My point is, if this is part of the pattern, what if these people aren't just experiments? What if somebody is preparing for something? (notices a crowd arriving) Maybe we should come back later.

OLIVIA: Before or after they do the Claire Williams what they did to Emily Kramer?

PETER: Olivia, this is a wake. These people are mourning their child.

(they enter the house and heads directly upstairs)

PETER: No. Don't you need a warrant for this? Hey Olivia - stop! Okay... crashing a wake is bad enough, but rifling through a dead girl's things?

OLIVIA: It's the only hope we have of finding a solid lead, so please help me.

PETER: What is it that we're looking for?

OLIVIA: Anything, any connection she may have had - -

PAULA KRAMER: (discovers them in the room) What are you doing in here? Who are you? What are you doing in my daughter's room?

OLIVIA: Mrs. Kramer we're terribly sorry about your loss. We are with the FBI.

PAULA KRAMER: FBI? Today? You come here today?

OLIVIA: Mrs. Kramer. Please listen to me. Another girl's life is at stake.

PAULA KRAMER: What do you mean? What other girl?

OLIVIA: Her name is Claire Williams.

PAULA KRAMER: Claire? What's happened to Claire?

OLIVIA: You know her?

(minutes later in Claire's room)

PAULA KRAMER: A therapist told her to write through the pain and the alienation that she felt. It was all she had until the treatments.

PETER: The treatments?

PAULA KRAMER: For her Bellini's. Emily and Claire both had the disease. That's how they met. Here. They became such good friends.

(they review a photo of Ken and Claire Williams with Emily Kramer)

 

Return to the Williams' House

OLIVIA: (after banging loudly on the door) Why did you lie to me Mister Williams?

KEN WILLIAMS: We met Emily at the hospital waiting for blood tests, she and Claire started talking, sharing horror stories about the disease. They became friends, and one night over dinner, the conversation turned to how the medical establishment had abandoned us. See, there's only three thousand people in this country who suffer from Bellini's. Not enough for the drug companies to make a profit. So they're not looking into developing a cure, and we started talking to some other people we met who also had the disease. A microbiologist, an investment banker, the mother of a professional athlete - started thinking about what we could do if we pooled our resources.

OLIVIA: So Claire and Emily were treating themselves.

KEN WILLIAMS: We didn't have a choice. We were desperate. We tried radical therapies normal doctors wouldn't touch. Three months ago we found a cure.

PETER: Time released radioactive capsules.

KEN WILLIAMS: ...yeah.

OLIVIA: I don't understand. Why lie?

KEN WILLIAMS: Because the people we love are depending on it. I can't take the chance you'd stop that. Claire wouldn't want that. It is what gave us our lives back.

OLIVIA: Mister Williams, we will need the names of the other patients involved.

KEN WILLIAMS: I could give you some but I don't know all of them. You'll have to ask Doctor Nadim Patel.

OLIVIA: Emily's doctor. He knew this was going on?

KEN WILLIAMS: He cared enough to help us.

PETER: The medication. Do you have a sample?

(Williams nods)

 

Easterbrook's Lab - More Treatment

(Sarnoff prepares another dose for Claire Williams)

CLAIRE WILLIAMS: Is that my Bellini's medication... Just... Tell me what you're doing. Please just tell me what you're doing to me.

ELIZABETH SARNOFF: We know all about your disease Claire. We know that this makes you better. But this... this will make you special.

CLAIRE WILLIAMS: I'm so tired. (sobs)

 

Patel Health Care - Challenging Patel

NADIM PATEL: What is this?

OLIVIA: When I told you there were unusual circumstances surrounding Emily's death, these were the circumstances.

NADIM PATEL: I don't understand.

OLIVIA: We know how it worked Doctor Patel. Ken Williams told us everything. What we don't know is who else was involved.

NADIM PATEL: I'm not responsible for this, not this. All I do is give them updates.

OLIVIA: Who's they? Who's they?

NADIM PATEL: Intrepus.

OLIVIA: The drug company?

NADIM PATEL: You should just walk away, you have no idea who you're dealing with, what they're capable of.

OLIVIA: I need a name, Doctor Patel.

(Patel turns to a file cabinet as if he were going to give find the name)

OLIVIA: Doctor Patel? Doctor Patel?

(Patel pulls a pistol from his files then turns and points it at Olivia)

OLIVIA: (aims her pistol) Drop it!

NADIM PATEL: I swear, it was only supposed to be updates.

OLIVIA: Doctor Patel, put the gun on the ground now!

NADIM PATEL: I'm a doctor, a healer. Do you want a name?... David Esterbrook. (Patel turns the gun on himself)

OLIVIA: NO!

(gunshot off-camera)

 

ACT III

 

Federal Building - Pinpointing Easterbrook

CHARLIE: Hey I found him... David Esterbrook - he heads up Intrepus Pharmaceutical Research Division. By all accounts, he's solely responsible for a 'gun's blazing congressional lobbying campaign' that allows Intrepus to dig into some of their more controversial R and D.

OLIVIA: Define controversial.

CHARLIE: Prenatal gene therapy, human-animal hybridization studies, viral warfare, all the fun stuff. He is in Manhattan today, he's speaking at a humanitarian aid forum. Listen Liv, even if the doctor was right, even if Esterbrook had something to do with what happened to those women, I'm gonna go out on a limb, I gonna say he's not going to confess.

OLIVIA: I want to see it in his eyes, Charlie. I need to know it's him.

 

Humanitarian Aide Forum - Manhattan, NY

OLIVIA: Mr. Esterbrook? Sorry to interrupt. Amanda Bennet, Baxil. Listen, with the risk of sounding sycophantic, I've followed your work since Yale. Three degrees, including a PhD. in medicinal neurobiology. I couldn't even get through biochem without cheating off my roommate. (giggles) I'm sorry, this will sound insanely naïve to you.

DAVID ESTERBROOK: No, hardly.

OLIVIA: Science and technology has reached a point where our means are finally catching up with our imaginations, and the only thing preventing us from doing truly visionary work are these moral-based restrictions that lawmakers put up in the name of public policy. That and money. We'll always need more money.

DAVID ESTERBROOK: I'm gonna let you in on a little secret, Amanda. It isn't about the money. It is about the resolve.

OLIVIA: I haven't been entirely honest with you. I don't work for Baxil. But I do know a colleague of yours. Doctor Nadim Patel.

DAVID ESTERBROOK: How is Nadim these days?

OLIVIA: These days? Dead.

DAVID ESTERBROOK: I'm sorry to hear that.

OLIVIA: Not as sorry as I was to watch it happen.

DAVID ESTERBROOK: Identity theft is a Federal crime, Amanda.

OLIVIA: So is kidnapping and murder. And it's Agent Dunham.

DAVID ESTERBROOK: Tell me, what did you hope to get out of this conversation?

OLIVIA: I already got it.

DAVID ESTERBROOK: How old are you? Twenty-eight? Twenty-nine? You're an attractive young woman. I'm sure you want to start a family one day. It would be a shame if anything got in your way. (he walks away)

 

Federal Building - Broyles Gets The Word

(the elevator arrives and he exits)

BROYLES: (answers his cell phone) Broyles. (exhales) When?

 

Walter's Lab - A Word of Caution

BROYLES: Dunham.

OLIVIA: Hey.

BROYLES: I understand you paid a little visit to David Esterbrook.

OLIVIA: Well news travels fast, I was just about to type up the report - -

BROYLES: In public... in a hotel bar.

OLIVIA: I didn't realize my interview techniques were under such close scrutiny.

BROYLES: Everything we do is under close scrutiny. This task force that you're now part of, at best... it's controversial. We need to be perfect. Trying to intimidate such a high-profile suspect in a murder investigation is reckless, at best.

OLIVIA: Claire Williams is a prisoner right now, having god knows what injected into her body. And David Esterbrook knows where she is. He's guilty. And he just assumes he'll get away with it. So excuse me, but right now, I couldn't give a damn about politics.

BROYLES: Which is exactly your problem, and now mine. You think you're the only one who wants to find Claire Williams? Meanwhile you violated the cardinal law of our profession. You let your feelings drive your decision-making. And as a result, you've endangered not only Claire Williams' life, but everything we're trying to do here. If I can't trust you to control your own passion, Dunham, then I can't trust you... Is that clear?

OLIVIA: You'll have my report on the Esterbrook interview within the hour.

BROYLES: I'll be waiting.

OLIVIA: Is there anything else you'd like me to run past you?

BROYLES: Not anything. Everything.

 

Easterbrook's Lab - A Test

(Claire's monitor beeps. Sarnoff releases a rat in the room)

DAVID ESTERBROOK: How's it going?

ELIZABETH SARNOFF: She's almost ready.

DAVID ESTERBROOK: And the capsules in her blood stream, they can be triggered remotely?

ELIZABETH SARNOFF: Everything's as requested. She'll be stable and ready for transport by morning.

DAVID ESTERBROOK: I'll call the client and scheduled delivery. Well done.

(Claire sees the rat crawl under her sheets. blood seeps thru)

C.WILLIAMS: aah! oh! oh! What's happening to me?

 

Walter's Lab - Olivia's Office

PETER: (knocks and enters) Hey, how's it going?

OLIVIA: It's great. Esterbrook's our only lead to where they're holding Claire Williams, and I can't get to him. I mean, the guy's cleaner than snow. Not even as much as an unpaid parking ticket.

PETER: Well, I think we actually might be making some progress. a couple of minutes ago, Walter thought he might have isolated the compound that's in Emily Kramer's blood, but then he got distracted by the unicorn running through the lab.

OLIVIA: Funny.... Anything else? Got any more jokes?

PETER: All right, something's been bugging you all day. Something other than Claire Williams. And that's okay. You know what? We're all allowed to have our bad days. What's not fine is blaming it on me. I want to find her just as much as you do.

OLIVIA: You're right. I'm sorry.... I... I'm sorry. Fine. I have a stepfather, and when he drank, he accused my mom of seeing other men, and then he'd hit her. And she'd just live with it. Never called police, not once. Then one day, he beat her really bad and broke her nose. I was nine. He stormed out of the house, got his car and drove off, my mom's crying and I can't help her, and then I hear his car. He's turned back around. He kept a gun in the drawer near his bed. When he opened the door, I pulled the trigger. Then I pulled it again. And I can still see his face - - almost daring me to finish. But I couldn't. So... they took him to the hospital and said that he couldn't be saved, but he didn't die. He recovered. Then one night, he just slipped away. We never saw him again. And I still blame myself, because I should've done it if. I should've killed him. And I know that rationally, he is not responsible for all the bad things in the world, but he is responsible for some of them. And every year he sends me a card on my birthday... Just to let me know... That he's still out there.

PETER: It's your birthday today? (nods) No man is untouchable Olivia. If you really want Esterbrook, all you have to do is talk to your friend Nina Sharp. Massive Dynamic as three separate pharmaceutical divisions they're all in direct competition with Intrepus. Their annual budget for corporate espionage could feed a mid-sized nation. I guarantee you she has something on David Esterbrook.

OLIVIA: Yeah, but even if you're right, I can't go to her.

PETER: Why not?

OLIVIA: Because despite their annual budget, corporate espionage is wildly illegal. You really think that she'd admit that to me? It's here somewhere. I know it is. I just have to look harder.

PETER: (walks out) I'm going out.

WALTER: Okay.... Oh, Peter! To be honest, I didn't even know you were here.

 

The Chariot Equestrian Center

NINA: (gives her horse to the trainer) Thank you.

PETER: Excuse me. Ms. Sharp. Hi, I'm Peter - -

NINA: Peter Bishop, Walter Bishop's son. You're not the only one who's done their homework. What can I do for you, Mister Bishop?

PETER: Well, I was hoping I could take a moment of your time.

NINA: Well... does Ms. Dunham know you're here?

PETER: No, no, she doesn't know I'm here.

NINA: Well, Peter, suppose we take a walk. (walking together) You're suggesting that Intrepus is conducting illegal drug trials with human beings. That is a rather bold claim to make, Mister Bishop. How are you able to substantiate your information?

PETER: Would you put it past them? Let's assume for a second that what I'm saying is true.

NINA: hmm.

PETER: Where would they do it? They wouldn't risk using one of their own testing facilities. It would have to be some place off the grid.

NINA: You know, you still look just the same as you did when you were a child. Oh, I doubt you'll remember, but you and I spent a good deal of time together. Some of it right here. Your father and I were quite close when we were both much younger. Now I have all kinds of information, Peter, and some of it does me no good. Well, take the Aymara people, for instance, of Central Peru. I know that the soil beneath their land houses a naturally occurring metal alloy that is potentially hyper-conductive. I also know that you have managed to successfully conduct business with these and other tribal concerns, in parts of the world traditionally resistant to development.

PETER: I'm sorry, Ms. Sharp. I think I must've missed your question.

NINA: My question is, are you willing to make a bargain? I'd give you the exact location you want, and in exchange, I get to come to you someday, and you return the favor. No questions asked. So... Do we have a deal?

 

ACT IV

 

Walter's Lab - Preparing an Antidote

WALTER: Do you smell that?

ASTRID: Yes, and next time how about a little warning?

WALTER: Huh? Oh, not that. Methyleugenol. The chemical responsible for giving Hyacinths their aroma.

ASTRID: So what about it?

WALTER: I have been trying to determine what caused that the radioactive capsules in Emily Kramer's bloodstream to burst at once. This is it, Asterisk.

PETER: Astrid. Her name is Astrid.

WALTER: I've got it Peter. Methyleugenol is the key! That's what they injected her with. That's why these women were chosen. By itself, harmless, but given their treatments--

PETER: Causing all the capsules to burst at once... They made her radioactive. They turned her into a weapon.

WALTER: It will be a decidedly blue compound, and now that I know-no... Yes... Yes! That's it. A bonding agent. That will work. That will interfere with the process.

PETER: How long? How long will it take to make the cure?

WALTER: Oh, not long at all. Now that I know. Where's Olivia?

(meeting in the hallway)

PETER: Ahem.

OLIVIA: When did this happen? When did this become the world we live in? Patel, Esterbrook. These are the people we trust to take care of us.

PETER: 5620 Stapleton Avenue. The facility where Clare Williams is being held. That's the address.

OLIVIA: How could you possibly?--

PETER: Radioactive isotopes have a heat signature that's visible to spy satellites. I had a friend track it down through the National Reconnaissance Office.

OLIVIA: You have a friend at the N-R-O?

PETER: I have a friend who's cracked their control systems.

OLIVIA: Peter, if I pull the trigger on this and the information's bad...

PETER: It's good. It's good.

OLIVIA: (dials cell phone) Charlie, I've got a solid lead. (returns to lab) A strike team, full tactical.

PETER: How we doing?

WALTER: Almost there.

OLIVIA: No, we're sure. This is the one. We've got a visible heat signature from the isotopes.

WALTER: Visible heat signature? Radioactive isotopes don't give off...

PETER: Walter, Walter, stay focused. How we doing?

WALTER: Oh, uh, um, Olivia, this is the antidote. (shows syringe)

OLIVIA: Okay, Charlie, we're coming now.

WALTER: Listen to me. You must inject this directly into her bloodstream. In the jugular, preferably.

OLIVIA: Okay.

 

Federal Building - Briefing the Raid

(in a room full od agents, photos and layouts)

CHARLIE: Facility's located. On the southern edge of Framingham. Surveillance teams reported armed security on the premises. We're expecting resistance, so this will be the tactical entry.

OLIVIA: Our main objective is securing the victim, Claire Williams. Judging from the layout, it's likely she's being held at the basement levels.

 

Raid on Easterbrook's Lab

OLIVIA: (in voiceover from the briefing) We'll enter through the northwest of the building. Alpha team will enter through the front, clear out the west of the building. Bravo team will clear the lower levels. Are we clear? Then let's make this happen.

(tactical team forces entry into Easterbrook's lab and deploy)

AGENTS: FBI, you're under arrest. Get down - now! Hands behind your head. Room is clear! I need one, I need one, I need one!

(guard enters and shoots agent in the leg)

AGENT: Look out! Man down!

OLIVIA: (returns fire and hits the guard) We have a man down. We need immediate MedEvac. Call it in. Stay with him.

CHARLIE: Level's secure. We've got a few in custody.

OLIVIA: Any sign of Claire?

CHARLIE: No.

OLIVIA: I'm going down.

CHARLIE: Watch yourself.

(locates Claire's room)

OLIVIA: (to Sarnoff) Step away from that please. Where is she? Where's Claire Williams?

AGENT: Agent Dunham, you can't go in that room. The radiation, it'll kill us all.

OLIVIA: Claire! Claire! Claire, my name's Olivia Dunham, I'm with the FBI. I know you're scared, but I need you to listen to me. I need you to come to the door. I can't come in there.

CLAIRE WILLIAMS: My head... It hurts.

OLIVIA: Listen to me, that's medicine. I need you to come to the door and take it. I can't come in there.

CLAIRE WILLIAMS: AAH!

OLIVIA: Claire! (Claire moans) Claire, look at me! That's good. Now come to the door. Keep coming. I need you to take the syringe. I'm gonna tell you what to do. Good. Claire.

CLAIRE WILLIAMS: unhh (begins to convulse)

OLIVIA: Claire! Look at me, Claire! I'm right here with you. Claire! Claire, right now you need to jab yourself in the side of your neck.

CLAIRE WILLIAMS: Oh my god. My head.

OLIVIA: Claire! Claire! Come on... Claire, do it! You can do this. Just do it. I know you can do it. Stab it in.

CLAIRE WILLIAMS: (she injects the syringe) aah! unh!

OLIVIA: Claire! Claire!

 

ACT V

 

At the INtREPUS Building

(Olivia barges into the room that Esterbrook is working in)

DAVID ESTERBROOK: Agent Dunham. Apparently I didn't make my point clearly enough.

OLIVIA: I thought you'd be interested to know that Claire Williams is safe.

DAVID ESTERBROOK: Can't say I'm familiar with that name.

OLIVIA: That's odd. Because an employee of yours, Elizabeth Sarnoff, just admitted that you supplied her with the facility and the equipment to make Emily Kramer and Ms. Williams into human weapons.

DAVID ESTERBROOK: A disgruntled former employee will say just about anything to vilify the boss that fired her.

OLIVIA: Then you won't mind coming with me to answer some questions.

DAVID ESTERBROOK: Do you honestly see this going anywhere, Agent Dunham? I have a law firm on retainer that charges more by the hour than you make in an entire year.

OLIVIA: Then I suggest you get them to meet you at the FBI.

DAVID ESTERBROOK: I'd guess I will include police harassment in the litany of charges that I will file against you.

OLIVIA: I'm still gonna walk you out that door in handcuffs for resisting questioning. So the press that I tipped off... can splash your picture all over the news. You may not answer or the Federal government, but you do answer to a board of directors, and I wonder what their response will be when they have their company dragged into the middle of a murder investigation. (slams him face down on he table)

DAVID ESTERBROOK: Ohhw!

 

Federal Building - A Chat with the Boss

OLIVIA: (checks her mail, then he supervisor) I guessed by now you've heard.

BROYLES: That you frog marched a senior officer of a multibillion dollar conglomerate out of his office? Yeah, I heard. Quite a few cameras there.

OLIVIA: (smiles) The press they always get their pound of flesh. I understand that you think I acted too emotionally. And putting aside the fact that men always say that about women they work with, I'll get straight to the point. I am emotional. I do bring it into my work. It's what motivates me. It helps me to get into the headspace of our victims... See what they've seen. Even if I don't want to, even if it horrifies me. And I think it makes me a better agent. If you have a problem with that, sorry. You can fire me. But I hope you don't. (turns to leave)

BROYLES: You're not getting off that easy Agent Dunham. I'll see you in the morning.

 

Late Night Drives

(in Nina's chauffeured vehicle)

CAR RADIO: ...today as the spike in the price of oil again sent tremors through the financial markets, but for pure shock value nothing beats today's very public detainment of Intrepus' David Esterbrook by the FBI. Intrepus' stock is being absolutely pummeled in overnight trading, and analysts predict it will open...

(in Olivia's vehicle)

CAR RADIO: ... (report continues)... At twenty three dollars a share. That's a ten year low, which of course is very good news for Intrepus' competitors, most notably Massive Dynamic. Shares of MD are up almost twelve percent as investors flee to the most reliable brand in the sector.

 

Outside the Bishop's Hotel

WALTER: Olivia!

OLIVIA: Hey.

WALTER: Did you lock yourself out again?

PETER: Actually Walter, this is our hotel.

WALTER: Oh.

OLIVIA: I need to talk to you.

PETER: Sure. (to his Walter) I'll see you upstairs, okay?

WALTER: It's nice to see you.

OLIVIA: Good night, Walter.

PETER: And remember tonight, please, the red toothbrush is mine.

WALTER: White for Walter, that's me. Right?

PETER: (to Walter) Yes. (to Olivia) Everything okay?

OLIVIA: I know where you got your information. About Claire Williams. What was her price? What did Nina Sharp want in return?

PETER: Nothing untoward, if that's what you're worried about.

OLIVIA: Peter.

PETER: You don't have to worry about me. I am a big boy. I can take care of myself. You have been looking out for me, so I'm just returning the favor.

OLIVIA: Thank you.

PETER: There was no letter today, was there?

OLIVIA: No.

PETER: Happy birthday.

OLIVIA: You better get back upstairs before Walter falls asleep in your bed. Ahem.

PETER: Yeah. He has actually done that before. While I was sleeping. Really not something you want to wake up to. Good night.

 

Olivia's Apartment

(on the floor inside the door is an unsigned card that says - 'thinking of you')

Kikavu ?

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